نسخه چاپی

یادداشت تفاهم عراق و ایران برای ارتقا خدمات به زائران كربلا

به گزارش نما - ایسنا نوشت: معاون وزیر کشور عراق با اشاره به اربعین سال گذشته و مشکلاتی که برای زائران در مرزها بوجود آمد، گفت: طی چهار روز گذشته در نشست‌هایی با مقامات جمهوری اسلامی تلاش شد راهکارهای مناسب برای کاهش این مسائل پیش‌بینی شود.

سپهبد محمد بدر امروز در دیدار با استاندار خراسان رضوی که در دفتر استاندار برگزار شد، اظهار داشت: امروز ارتقاء ارائه خدمات به زائران کربلای معلا بیش از پیش مورد توجه است؛ زیرا می‌تواند نمادی از انسجام و اتحاد مسلمانان باشد. سفر به مشهد در همین چارچوب با هدف هماهنگی بیشتر میان مسئولان ایران و عراق در زمینه ارائه خدمات بهتر و مناسب‌تر به زائران حسینی انجام شده است.

وی با اشاره به این‌که «بر این اساس پیش‌نویس یادداشت تفاهم عراق و ایران برای تسهیل و ارتقا خدمات به زائران اربعین آماده و امضا شد» گفت: اربعین سال گذشته مشکلات زیادی در نقاط مرزی به دلیل حجم زائران و ارائه خدمات به آنان وجود داشت؛ لذا طی چهار روز گذشته در نشست‌هایی با مقامات جمهوری اسلامی تلاش شد راهکارهای مناسب برای کاهش این مسائل پیش‌بینی و تدارک شود.

وی آیین اربعین حسینی را یک حرکت بزرگ بین المللی توصیف و بیان کرد: باید خدمات در خور و شایسته به زائران در سطح دو کشور و ملت ارائه شود و سال به سال سطح کیفی و کمی این خدمات ارتقا یابد.

معاون وزیر کشور عراق در ادامه با تقدیر از کمک‌های ایران به کشور متبوعش برای عبور از بحران گفت: کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در این چارچوب بسیار ارزشمند بوده و علقه‎هایی بیش از روابط عادی ما را به یکدیگر پیوند داده است. دولت و ملت عراق طی سال‌های اخیر با حضور تمامی قومیت‌ها، ملیت‌ها و اقلیت‌ها با بدترین گروه تروریستی دنیا در درون شهرها در حال جنگی گسترده بوده است اما به طور همزمان زندگی و ارائه خدمات به مردم به صورت عادی جریان دارد.

وی ادامه داد: این امر حاکی از قدرت و اراده مردم عراق برای زندگی در صلح و آرامش و تداوم سیاست‌های هوشمندانه به منظور حفظ اتحاد و انسجام ملی است. امیدواریم به سرعت جنگ در موصل پایان یابد و برای پاکسازی بقایای تکفیری‌ها در تمامی شهرها اقدام کرده و تا مرز سوریه همه مناطق پاکسازی شوند.

۱۳۹۶/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...