نسخه چاپی

داعش مرگ ابوبكر البغدادی را تایید كرد

عکس خبري -داعش مرگ ابوبکر البغدادي را تاييد کرد

سایت لبنانی النشره ادعا كرد كه گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه ای مرگ ابوبكر بغدادی، رهبر این گروه تروریستی را تایید كرده است. این خبر هنوز از سوی منبع رسمی و معتبری تایید نشده است.

به گزارش نما به نقل از النشره، گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه ای مرگ ابوبکر البغدادی، رهبر این گروه را اعلام کرد.


در بیانیه داعش که ساعتی پیش منتشر شد آمده است که نام جانشین البغدادی به زودی اعلام خواهد شد.

داعش همچنین در این بیانیه از اعضای این گروه خواسته در پایگاه‌های خود بمانند و به مقاومت ادامه دهند.

چندی پیش خبر مرگ البغدادی نخستین بار از سوی یک رسانه روسی اعلام شد و پس از آن یک مقام سپاه قدس این خبر را تایید کرد.

این در حالی است که خبر مرگ رهبر داعش تنها از سوی یک سایت لبنانی منتشر شده و هنوز از سوی هیچ منبع رسمی یا معتبر منتشر نشده است

تایید خبر مرگ البغدادی در شرایطی است که این گروه تروریستی در ماه های اخیر شکست های سنگینی را در عراق متحمل شده و از موصل پایتخت خود به طور کامل خارج شدند.

ابوبکر البغدادی کیست؟

عضو پیشین القاعده، زندانی سابق گوانتانامو و رهبر گروه تروریستی داعش در سال 2014 در مسجد النوری موصل سخنرانی کرد، خود را خلیفه سرزمین های عراق و شام خواند و از پیروانش در سراسر جهان خواست تا از دستورات وی پیروی کنند.

نام البغدادی در لیست ده رهبر خطرناک گروه های تروریستی جهان آمده است و آمریکا در ازای ارائه اطلاعاتی از وی 25 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

البغدادی، رهبر گروهی است که یکی از خشونت بار ترین و وحشتناک ترین اقدامات تاریخ را در عراق سوریه و دیگر کشورهای جهان رقم زده است، از زمان پیدایش این گروه تاکنون بیش از هزاران نفر کشته، میلیون ها نفر زخمی و آواره شده اند.

گفته می شود که بغدادی فارغ‌التحصیل دوره دکترای علوم اسلامی دانشگاه اسلامی بغداد است.

وی در ۲ ژوئیه ۲۰۱۴ اعلام کرد که داعش در تلاش برای برقراری یک خلافت اسلامی در خاورمیانه و اروپا، تا رم پیشروی خواهد کرد و اظهار داشت که او هم شهر رم و هم اسپانیا را فتح خواهد کرد.

۱۳۹۶/۴/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...