نسخه چاپی

تمهیدات لازم برای جلوگیری از شیوع وبا میان زائران ایرانی در حج96

به گزارش نما - ایرنا نوشت: مشاور اجرایی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اعلام نبود نگرانی جدی درباره شیوع انتشار بیماری وبا در زمان حج تمتع در عربستان سعودی گفت: تمهیدات لازم با همکاری وزارت بهداشت درباره جلوگیری از ابتلا زائران ایرانی به وبا انجام شده است.

طاهر درودی در پاسخ به این پرسش که شیوع وبا در یمن احتمال گسترش این بیماری را در میان زائران در عربستان را به وجود نمی آورد،‌ گفت: به دلیل جنگ میان عربستان و یمن احتمال حضور زائران این کشور در حج تمتع امسال وجود ندارد بنابراین احتمال شیوع وبا از این طریق نیست.

وی اضافه کرد: البته با همراهی وزارت بهداشت آنتی بیوتیک‌های درمان بیماری وبا و کیت‌های تشخیص سریع این بیماری به همراه داروهای دیگر تا 2 روز دیگر به عربستان ارسال می شود.

درودی، شستشوی دست با آب و صابون پیش و پس از مصرف غذا و همچنین استفاده از دستشویی را از موارد مهم برای جلوگیری از این بیماری اعلام کرد و گفت: زائران از مصرف غذاهای متفرقه و آب های غیربهداشتی جدا خودداری کنند.

این پزشک متخصص، اسهال و استفراغ شدید را از علائم این بیماری اعلام کرد و گفت: فرد در صورت ابتلا به این بیماری در مدت 24 ساعت تمام آب بدنش را از دست می دهد و زائران باید در صورت مشاهده علائم ابتدایی این بیماری پزشکان کاروان را در جریان قرار دهند.

امسال 85 هزار و500 زائر ایرانی در قالب 600 کاروان برای انجام مناسک حج راهی عربستان خواهند.

زائران ایرانی از20 ایستگاه پروازی کشوربرای انجام مناسک حج راهی عربستان خواهند شد و براساس برنامه ریزی های انجام شده نخستین کاروان زائران ایرانی از ایستگاه پروازی تهران نهم مرداد راهی عربستان می شود.

۱۳۹۶/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...