نسخه چاپی

نگرانی71 درصدی اماراتی ها از افزایش هزینه های زندگی

نتایج یك نظرسنجی در خصوص اوضاع معیشتی وحقوق ماهیانه كارمندان در امارات متحده عربی نشان می دهد كه 71 درصد مردم این كشور بشدت نگران افزایش هزینه های زندگی خود در سال 2017 هستند.

به گزارش نما، ایرنا به نقل از شبکه خبری 'سی ان ان'، این نظرسنجی در ماه می 2017 توسط ' بیت.کوم ' (بزرگترین سایت کاریابی الکترونیکی در کشورهای عربی خاورمیانه) درخصوص سطح رضایتمندی مردم ازمیزان حقوق ومزایا در امارات صورت گرفته است.
19 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده اند هزینه های زندگی شان به میزان شش تا 10 درصد افزایش داشته است.
بر اساس نتایج این نظر سنجی، قیمت اجاره خانه به میزان 74 درصد ، خوراکی ونوشیدنی به میزان 59 درصد وخدمات 57 درصد افزایش داشته است.
سوال شوندگان اظهار داشته اند بیشترین هزینه ای که در امارات متحمل می شوند عبارتست از : 46 درصد برای اجاره خانه، 15درصد برای خورد وخوراک و 10 درصد برای تحصیل ومدرسه .
26 درصد از شرکت کنندگان هم گفته اند که به دلیل عدم توانایی مالی نمی توانند برای صرف غذا به رستوران بروند.
48 درصد از کارمندان شرکت کننده در این نظرسنجی اظهار داشته اند که در سال 2016 حقوقشان به هیچ وجه اضافه نشده است و31 درصد هم گفته اند که حقوقشان در این سال بین یک تا 15 درصد افزوده شده است.
24 درصد از کارمندان درامارات گفته اند تنها حقوق ثابت دارند وهیچ مزایایی دریافت نمی کنند و 58درصد علاوه بر حقوق ثابت مزایایی از جمله بیمه (52 درصد)، هزینه رفت آمد (30 درصد) وبلیط هواپیما (37 درصد) دریافت می کنند .
بر اساس این نظر سنجی ، 21 درصد از سوال شوندگان راه اندازی یک کار آزاد را بیشترین سرمایه گذاری مورد علاقه خود دانستند و15 درصد گفته اند که برای سرمایه گذاری خرید طلا را ترجیح می دهند.
امارات با هشت میلیون نفر جمعیت، یکی از بزرگترین ذخایر نفتی دنیا را در اختیار دارد و تولید ناخالص سرانه آن در حد ثروتمندترین کشورهای اروپای غربی است.
شمار جمعیت بومی امارات 20 درصد است و حدود 80 درصد جمعیت این کشور را کارگران و مهاجرین خارجی از اهالی جنوب آسیا و اعراب دیگر کشورها تشکیل می دهند.

۱۳۹۶/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...