نسخه چاپی

تأكید اتحادیه اروپا بر ضرورت حسن نیت در رفع تحریم‌ها علیه ایران

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام كرد اعضای گروه 1+5 در هشتمین نشست كمیسیون مشترك برجام از پایبندی ایران به تعهداتش ذیل این توافق استقبال كردند.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد اعضای گروه ۱+۵ در هشتمین نشست کمیسیون مشترک برجام از پایبندی ایران به تعهداتش ذیل این توافق استقبال کردند.
در این بیانیه آمده است: «این نشست فرصتی برای پرداختن به موضوع اجرای برجام از لحاظ اجرای تعهدات مرتبط به موضوع هسته‌ای و تحریم‌ها فراهم آورد. طرف‌ها از گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تأیید پایبندی ایران به برجام استقبال کردند.»
اتحادیه اروپا می‌افزاید: «طرف‌ها درباره جنبه‌های هسته‌ای توافق از جمله تحولات مثبت درباره اراک، همکاری‌های جاری و آتی در زمینه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و موضوعات مربوط به خرید هسته‌ای هم بحث و تبادل نظر کردند.»
مطابق این بیانیه، در هشتمین نشست کمیسیون مشترک برجام روند رفع تحریم‌ها علیه ایران مورد بررسی قرار گرفت و «هلگا اشمیت» معاون فدریکا موگرینی بر ضرورت اجرای برجام با حسن نیت و اجرای تمامی مفاد آن تأکید کرد.
این بیانیه خاطر نشان می‌کند: «اطلاعاتی به اشتراک گذاشته شد که تأیید می‌کنند علی‌رغم چالش‌های موجود، آنطور که توافق‌های عمده تجاری و سرمایه‌گذاری نشان می‌دهند، روند پیوسته‌ای برای تعامل اقتصادی وجود داشته است.»

۱۳۹۶/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...