نسخه چاپی

خروج از توافق‌نامه پاریس به نفع ایران نیست

وزیر نیرو درباره خروج آمریكا از توافق‌نامه پاریس و احتمال خروج ایران از این توافق‌نامه گفت: خروج از توافق‌نامه مانند آمریكا به نفع ما نیست.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره ادامه روند گرمای هوا، اظهار داشت: در این هفته و هفته آینده احتمال افزایش دمای هوا وجود دارد و با افزایش دمای هوا، مصرف آب و برق هم افزایش پبدا می‌کند. بر این اساس تمام نیروگاه‌ها و ظرفیت‌های عملیاتی و اجرایی ما آماده هستند و تمام تیم‌ها و کارشناسان ما هم آمادگی کامل برای تامین آب و برق را دارند.

وی افزود: میزان افزایش مصرف از آنچه پیش‌بینی می‌شده، بیشتر شده است. در استان هرمزگان میزان پیک مصرف برق حدود 20 درصد افزایش پیدا کرده که در کشور بی‌سابقه بوده است. الحمدالله تاکنون مردم با ما همراهی کردند. ما نمی‌خواهیم مردم رنج بکشند، ولی از مردم خواسته‌ایم تا از استفاده همزمان از وسایل برقی پرمصرف خودداری کنند. از مردم می‌خواهیم در مصرف آب و برق رعایت کنند تا در جایی مشکل تامین آب و برق نداشته باشیم.

چیت‌چیان درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه سدسازی با توسعه کشور هماهنگ نیست، گفت: از کسانی که معتقدند سدسازی با توسعه کشور هماهنگ نیست یک سوال ساده بپرسید که اگر سدهای دور تهران نبود چگونه می‌توانستیم آب شرب تهران را تامین کنیم. کسانی که این حرف‌ها را مطرح می‌کنند دیدگاه صحیحی راجع به مسائل جامعه ندارند و این‌گونه اظهارنظرها،‌ اظهار نظرهای رمانتیک است.

وزیر نیرو ادامه داد: ما با یک مسئله واقعی مواجهیم و برای صنعت و کشاورزی و شرب مردم نیاز به آب داریم. علاوه بر این در ابتدای سال جاری شاهد سیل‌های مهیبی بودیم که اگر بعضی سدها نبودند همین امسال تعداد زیادی از شهرهای جنوب کشور از بین رفته بودند و ما تلفات سنگینی داده بودیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال با این دمای کم سابقه و افزایش مصرف، کشور ما دچار کمبود برق نشد و در اوج مصرف برق، صادرات ما پابرجا بود. البته ممکن است به دلایل مشکلاتی افت ولتاژ پیش بیاید. امروز مجموعه عظیمی در ادارت دولتی و خصوصی در حال کار هستند که نتیجه آن تامین آب و برق مورد نیاز مردم است. امسال بالغ بر 800 روستا را آبرسانی کردیم که در طول یک سال به اندازه این یک سال عملکرد نداشته‌ایم.

چیت‌چیان درباره توافق‌نامه پاریس، گفت: کسانی که با این توافق‌نامه مخالف هستند، با متن توافق‌نامه پاریس آشنا نیستد. در این توافق‌نامه هر دولتی بنابر شرایط خودش برنامه‌هایی را بیان کرده و برنامه‌های اعلامی ما براساس سیاست اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است. در این سند بر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تاکید شده و علاوه بر آن در دهه هفتاد که مقام معظم رهبری سیاست‌های بخش انرژی را ابلاغ کردند، سهم قابل توجهی برای انرژی‌های تجدیدپذیر دیده شده است. ما باید بتوانیم راندمان انرژی را بالا بریم و این امر مورد تاکید نظام و رهبری و برنامه‌های توسعه‌ای کشور بوده است.

وزیر نیرو درباره خروج آمریکا از توافق‌نامه پاریس و احتمال خروج ایران از این توافق‌نامه، اظهار داشت: خروج از توافق‌نامه مانند آمریکا به نفع ما نیست، زیرا اگر برنامه‌ای داوطلبانه را اجرا کنیم به افزایش رقابت‌پذیری اقتصادی و کاهش هزینه‌های ملی ما و کاهش آلاینده‌ها در کشور ما تاثیرگذار است.

۱۳۹۶/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...