نسخه چاپی

قرارگاه ثارالله تهران مسئول امنیت مراسم تحلیف است

معاون امنیتی و انتظامی وزیر كشور، مسئول تامین امنیت كلی مراسم تحلیف رییس جمهوری را قرارگاه ثارالله تهران بیان كرد و گفت: وظایف سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و پدافند هوایی در این مراسم مشخص شده و شورای امنیت كشور امروز - دوشنبه - جلسه فوق العاده ای را برای امنیت مراسم تحلیف تشكیل می دهد.

به گزارش نما به نقل از برنا، حسین ذوالفقاری روز دوشنبه در حاشیه نشست مشترک معاونین سیاسی، امنیتی استانداری ها و معاونین هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان ها در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت مراسم تحلیف ریاست جمهوری، افزود: تمام پیش بینی های امنیتی، انتظامی و ترافیکی این مراسم انجام و مسئولیت ها مشخص شده است .

وی ادامه داد: در مراسم تحلیف با توجه به شمار بالای هیات های شرکت کننده در این مراسم، سطح حفاظت از مجلس را از «حساس» به «حیاتی» تغییر داده ایم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور به نقش موثر مردم در ایجاد امنیت اشاره کرد و گفت: حضور مردم در برقراری امنیت همواره تاثیر گذار بوده است و برای افزایش سطح مشارکت مردم، تصمیم به ایجاد سازمان هایی مردم نهاد در این زمینه گرفتیم.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: مهم ترین حوزه ای که مردم می توانند در تامین امنیت به ما کمک کنند، اطلاعات است که بسیاری از توطئه ها تا کنون با همین اطلاعات مردمی خنثی شده اند.

درمصوبه ساماندهی کولبرها تا سقف ٩٠٠ میلیارد تومان معافیت برای مرزنشینان در یک سال در نظر گرفته شده است

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص مساله کولبرها، اظهار کرد: بحث ساماندهی کولبرها و مرزنشینان در سال ٨٧ مطرح شد. در چهار استان کرمانشاه آذربایجان غربی، کردستان و سیستان و بلوچستان شرایط فعالیت کولبرها به نوعی در فعالیت وزارتخانه های اقتصادی و گمرک ها اشکال ایجاد کرده است.

ذوالفقاری افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در آن سال نسبت به نوع فعالیت کولبرها معترض شدند که این اعتراض ها رفته - رفته باعث شد از زمان دولت دهم با مصوبه هیات وزیران فعالیت آنان محدود تر شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با یادآوری طرحی که اخیرا در هیات دولت برای ساماندهی کولبرها به تصویب رسیده است، گفت: مفاد این طرح شامل ایجاد ١٥ معبر کولبری است که از این تعداد ٦ معبر در استان سیستان و بلوچستان و در استان های آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان نیز هر کدام ٤ معبر وجود خواهد داشت که کالاهای وارداتی نیز نوع مشخصی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در مجموع تا سقف ٩٠٠ میلیارد تومان معافیت برای مرزنشینان در یک سال در نظر گرفته شده، همچنین کالاهای در نظر گرفته شده است نیز نباید در تضاد با تولیدات داخلی باشد.

در سه سال گذشته بیش از ١٠٠ تیم تروریستی شناسایی و منهدم شد

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات انجام شده برای مبارزه با اقدامات تروریستی در کشور، خاطرنشان کرد: از زمان حضور داعش در عراق با یک جریان تروریستی در جوار ایران مواجه هستیم، آنان تلاش های زیادی برای ایجاد نا امنی در کشور کردند که در این سه سال بیش از ١٠٠ تیم تروریستی شناسایی و منهدم شد.

ذوالفقاری افزود: بعد از حوادث اخیر تروریستی در تهران سپاه، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی اقدامات بسیاری شامل دستگیری و انهدام تیم های تروریستی در کشور انجام دادند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور خاطرنشان کرد: حفاظت از اماکن و تاسیسات مهم کشور نیز مورد بازبینی قرار گرفت و طرح آن پس از تصویب در شورای امنیت کشور، به شورای عالی امنیت ملی ارسال شد که در آن طبقه بندی برخی از تاسیسات حیاتی کشور مورد بازبینی قرار گرفته است.

ذوالفقاری به انجام توافق های با کشورهای همسایه در خصوص مقابله با گروه های تروریستی اشاره کرد و گفت: هفته گذشته توافق های خوبی با ترکیه و عراق داشتیم. درمورد مراسم اربعین حسینی نیز هماهنگی های لازم را با هیات عراقی در خصوص تامین امنیت زائران انجام دادیم.

وی افزود: امسال به دنبال فعال کردن مرز خسروی برای اعزام زائران هستیم.

به دنبال ایجاد تسهیلاتی برای ورود قانونی اتباع خارجی به ایران هستیم

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور همچنین در پاسخ به سوالی درمورد برنامه های وزارت کشور برای ساماندهی وضعیت اتباع خارجی، اظهارکرد: یکی از راه های جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع خارجی به کشور کنترل و پایش مرزهاست که در مرز شرقی کشور زیرساخت های آن فراهم شده است و به دنبال آن هستیم تا با کمک ستاد کل نیروهای مسلح و سپاه، مرزبانی در آنجا مستقر شود.

ذوالفقاری افزود: هرچه مهاجران غیر مجاز را ترد کنیم، به همان میزان ورود غیرقانونی آنها را خواهیم داشت به طوری که در سال گذشته ٧٠٠ هزار ورود غیرقانونی را داشته ایم.

وی تاکید کرد: به دنبال ایجاد تسهیلاتی برای ورود قانونی افراد به کشور مانند کاهش هزینه های ورود قانونی به کشور هستیم. از طرفی با همکاری وزارت کشور به دنبال برخورد با کارفرمایانی هستیم که از اتباع غیرمجاز به عنوان نیروی کار استفاده می کنند، ثبت مشخصات افراد غیرمجاز نیز حدود ٢ ماه است در حال اجرا است اما این کار به منزله شناسایی حقوقی نیست.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور افزود: تشدید مجازات قاچاق انسان در مرحله تصویب است و امیدواریم هرچه زودتر اجرایی شود چراکه مجازات های قبلی کارایی لازم را ندارد.

ذوالفقاری در خصوص لزوم توجه به بحث مرزها نیز گفت: در بحث کنترل مرزها نیازمند اقدامات اساسی هستیم. در سال های گذشته تلاش شد نقاطی از مرزها که تحت کنترل نیستند به کنترل در بیایند، سطح اعتبارات تصویبی در سطح دولت رو به افزایش است.

وی ادامه داد: در سال جاری ١٨٨ میلیارد تومان برای مرزها تخصیص داده شده و طبق آخرین هماهنگی ها قرار بر این شد ٣٠ میلیارد تومان از اعتبارات سال جاری را در روزهای آینده تخصیص دهند و ٩٠ میلیارد تومان هم بر اساس اسناد خزانه برای توسعه طرح های تقویت مرز اختصاص یابد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ادامه داد: تمام اقدامات خلاف قانون ایذایی حتی تحرکات جزئی که در مرزها داریم به صورت روزانه مستند و به وزارت امور خارجه منعکس خواهد شد. این وزارتخانه نیز بر اساس روال خود عمل خواهد کرد.

ذوالفقاری با تشریح به اقدامات صورت گرفته در مرز پاکستان، خاطر نشان کرد: بر اساس توافق صورت گرفته با این کشور، قرار شد نیروهای نظامی پاکستان در مرز این کشور مستقر شوند چراکه بیشترین میزان ورود مواد مخدر، قاچاق انسان و تحرک گروهک های تروریستی در مرزهای مشترک با پاکستان داریم.

۱۳۹۶/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...