نسخه چاپی

نانسی‌پلوسی نسبت به بیانیه ترامپ ابراز تردید كرد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: «نانسی پلوسی» رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه نسبت به بیانیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور درباره قانون تحریم ها علیه روسیه و قصد وی در اجرای آن ابراز نگرانی کرد.

به گزارش رویترز، پلوسی گفت: بیانیه رئیس جمهور ترامپ سوال های جدی درباره اینکه دولت قصد تبعیت از این قانون را دارد، به وجود آورده است.

وی افزود: کنگره جمهوری خواه نباید اجازه بدهد که ترامپ از انجام وظیفه خود در اعمال این تحریم ها علیه روسیه که به دلیل تهاجم آشکار (روسیه) به دموکراسی ما وضع شده است، طفره برود.

رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه لایحه تحریم ها علیه ایران، کره شمالی و روسیه را سرانجام امضا کرد. اما با الحاق بیانیه ای به آن گله مندی، ناخرسندی و نگرانی خود را بخاطر محدودیتی که در این لایحه در مورد اختیارات ریاست جمهوری گنجانده شده است، اعلام کرد.

پس از امضای لایحه تحریم های ایران، روسیه و کره شمالی، رییس جمهوری آمریکا با انتشار بیانیه ای گفت که ‏از سرناچاری و برای حفظ اتحاد داخلی آن را امضا کرده است و تاکید کرد که این لایحه را بر خلاف منافع و مصالح بین المللی ‏آمریکا و دست درازی به اختیارات رییس قوه اجرایی می داند.‏

کنگره آمریکا 26 ژوئیه (چهارم مرداد ماه) لایحه ای را با مجموعه های جداگانه اعمال تحریم علیه سه کشور کره شمالی، ایران و ‏روسیه با اکثریت قاطع به تصویب رساند و آن را به روی میز رییس جمهوری آمریکا فرستاد‎.

این اقدام اولین گام مهم جمهوری خواهان کنگره در رد سیاست خارجی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا است که مواضع ‏ملایمی در برابر روسیه اتخاذ کرده است‎.

این لایحه با واکنش شدید متحدان آمریکا نیز مواجه شده است‎.‎

شماری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان به شدت نسبت به مجازات های اخیر آمریکا ناخرسندند، زیرا معتقدند که این ‏تحریم ها ‏به ترامپ امکان می دهد تا شرکت های فعال در خط لوله انتقال گاز روسیه را از بازارهای عمومی آمریکا محروم کند.‎

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در واکنش به وضع تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه و ‏ایران، درباره ‏اجرایی شدن این تحریم ها در اروپا هشدار داد‎.‎

دولت ترامپ اخیرا پایبندی ایران به برنامه هسته ای را تایید کرد. اما بلافاصله تحریم های جدیدی علیه 18 فرد و شرکت را به ‏دلیل ارتباط با برنامه موشکی ایران اعمال کرد‎.

۱۳۹۶/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...