نسخه چاپی

واكنش اعضای شورای شهر به گزارش مالی شهرداری تهران

به گزارش نما - ایسنا نوشت: اعضای شورای شهر به گزارش مالی معاون شهردار تهران واکنش نشان دادند.


اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش معاون مالی در خصوص وضعیت شهرداری تهران نظرات خود را بیان کردند و احمد حکیمی پور در صحن علنی شورا و در واکنش به گزارش عملکرد 12 ساله شهرداری تهران در حوزه مالی و اقتصادی گفت: تناسب و نسبت درآمدها و هزینه ها در 12 سال گذشته، مورد سوال است. از گزارش ارائه شده مشخص نشد که درآمدهای شهر تهران با هزینه‌های آن در 12 سال اخیر انطباق و تناسب دارد، یا خیر؟ و تراز آن مثبت یا منفی است؟.

حکیمی پور گفت: ما نمی گوییم شهرداری کاری نکرده و نمی خواهیم عملکرد آن را زیر سوال ببریم. اما آیا این هزینه ها با خروجی‌ها تناسب دارد یا خیر؟ مدیری ممکن است با 50 میلیون تومان، 100 میلیون کار عرضه کند که به او می گویند مدیر موفق. از طرف دیگر مدیری ممکن است با 100 میلیون تومان، 50 میلیون کار عرضه کند که بدیهی است عملکرد مطلوبی نداشته است. سوال اصلی من در خصوص مدیریتِ درآمد و هزینه شهرداری تهران در 12 سال گذشته این است که بدانیم مدیریت منابع و مصارف شهر با چه کیفیتی انجام شده است.

وی ادامه داد: مطالبات شهرداری تهران از دولت، نکته‌ دیگر است. آیا طرف مقابل هم این مطالبات را قبول دارد؟. اینجا 19 هزار میلیارد مطرح شد. دولت حرف های دیگری دارد و اعداد و ارقام اعلامی از سوی شهرداری و دولت با یکدیگر همخوانی ندارد و باید این تعارض را روشن کنیم.

در ادامه اسماعیل دوستی عضو کمیسیون حمل و نقل نیز در واکنش به سوالات و موضوعات مطرح شده توسط برخی از اعضای شورای شهر تهران در موضوعات مالی و شهری با بیان اینکه امروز برخی با صحبت‌هایشان هم شورا و هم شهرداری را به توپ بستند گفت: این سزاوار نیست که شهر را سوخته و از دست رفته خطاب کنیم.

وی با بیان اینکه موضوعات بیان شده توسط برخی اعضا، این را به ذهن متبادر می کند که «یعنی این چهار سال ما نشستیم و با شهردار تهران بستیم و فقط خلاف کرده ایم!» گفت: اگر برخی از ایرادهای گرفته شده را فردا انجام ندهند، شهر اداره نمی شود و بهتر است که دوستان در اظهار نظرهایشان با واقعیت ها کنار بیایند و انصافا در طول این سالها برای شهر تهران خیلی کار شده است البته ضعف هایی نیز وجود دارد، ولی نباید به خاطر ضعف‌ها کارهای انجام شده را زیر سوال ببریم؛ما نباید بگوییم شهر سوخته است و بهتر است بگویم شهر فروزان است و اگر ایرادی در آن دیده می شود، می خواهیم اصلاح کنیم.

دوستی با بیان اینکه تهاتر موضوعی قانونی است خود ما آن را مصوب کرده‌ایم، گفت: موضوعات مالی دیگر نیز به همین نحو بوده است و شهر تهران 20 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و اگر شخصی مدعی است که تهران 60 هزار میلیارد تومان بدهی دارد می توانم به وی اثبات کنم که اشتباه می کند و ما در این چهار سال خیلی کار کردیم و اعلام می کنم که این شورا تکرار نشدنی است. دو جریان نیرومند اصولگرا و اصلاح طلب با تمام دلسوزی در آن کار کردند. در این دوره به کارهای انجام شده ایراد هم گرفته شد حتی به سمت استیضاح وی نیز رفتیم و شهردار را به سمت استیضاح بردیم؛ با این وجود دلیل اینکه برخی شورا را به سمت ضعف می برند مشخص نیست آیندگان بیایند و بهتر کار کنند ولی اینکه ما موضوعاتی را برای خوشایند برخی بیان کنیم، پسندیده نیست.

در ادامه سروری، رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران در پاسخ به ایرادات برخی به مدیریت شهری با بیان اینکه دیروز خط 8 مترو افتتاح شد و این نوید را به برخی می دهم که این خط نیز به جمع آوارهای شهر اضافه شد گفت: انشالله آیندگان می آیند و آوارهای باغ کتاب و خط 6 و خط 7 و خط 8 مترو و سایر خدمات بزرگ را که در این دوره ایجاد شدند، برمی دارند.

ما نمی‌دانیم چگونه خطوط راه اندازی شده مترو در گذشته ایمن بودند، ولی در این برهه زمانی ناایمن شده اند گفت: برنامه های ارائه شده توسط نامزدهای شهرداری در واقع نسخه برداری از برنامه های شهردار کنونی تهران است از این روی آنها نیز بی برنامه هستند. این درحالی است که آرزوی شهردار اول ساخت برج میلاد بود وامروز شاهد کارهای بسیار بزرگ در آن بوده ایم و امروز در عملکرد شهرداری، برنامه به برنامه و کارنامه به کارنامه مشخص است. امیدوارم در سال اول شهرداران آتی گزارشی از آوار برداری و سوخته برداری از شهر ارائه دهند.

۱۳۹۶/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...