نسخه چاپی

گران شدن هزینه زندگی در تهران الزامی است

كاندیدای شهرداری تهران گفت: زندگی در تهران باید به نسبت سایر كلانشهرها گران تر شود تا از این طریق جلو مهاجرت به پایتخت گرفته شود.

به گزارش نما به نقل از میزان: کاندیدای شهرداری تهران گفت: زندگی در تهران باید به نسبت سایر کلانشهرها گران تر شود تا از این طریق جلو مهاجرت به پایتخت گرفته شود.

حسین مرعشی در جلسه ای که به منظور ارائه برنامه کاندیدای شهرداری تهران برگزار شد گفت: باید به موضوع توسعه خطوط مترو در شهر تهران توجه زیادی داشته باشیم.

وی افزود: در مرحله نخست باید به موضوع کم کردن سرفاصله قطارها توجه شده و پس از آن به توسعه خطوط توجه کنیم.

کاندیدای شهرداری تهران با اشاره به لزوم حل معضل آلودگی هوا تصری کرد: باید برای حل معضل آلودگی هوا برنامه ریزی شده و در کنار آن، کاری نباید انجام دهیم که سبب آلودگی هوا شود.

مرعشی مهم ترین چالش شهر تهران با انتقاد از آرایش جمعیت در کشور اظهارکرد: سیر مهاجرت قابل توجه بوده و هر 10 سال سهم تهران از مهاجرت 2 درصد افزایش می یابد.

وی ادامه داد: در برخی از نقاط از تراکم جمعیت رنج می بریم و در نقاطی دیگر با خالی شدن جمعیت مواجه هستیم.

کاندیدای شهرداری تهران با تاکید بر اینکه زندگی در تهران باید گران شود خاطرنشان کرد: برای اینکه محیطی برای زندگی و هوایی برای تنفس باقی بماند، باید شرایط زندگی در تهران به نسبت سایر کلانشهرها از جمله اصفهان و مشهد گران شود.

مرعشی مدیریت های شهری را فرصتی برای تربیت مدیر جهت اداره آینده تهران دانست و اذعان کرد: جوانان باید در حوزه مدیریت شهری وارد شده و در اجرای برنامه ها نقش ایفا کنند.

وی با بیان اینکه " جمعیت ایران رو به پیری است" اظهارکرد: شهر باید برای سالمندان و معلولان آماده شود و این یک الزام برای تهران است.

کاندیدای شهرداری تهران با اشاره به برنامه ریزی ها برای جذب گردشگر گفت: در ایران در حوزه گردشگری عقب هستیم اما می توانیم در شهر تهران گردشگران زیادی را به پایتخت بکشانیم.

مرعشی با تاکید بر اینکه پادگان ها باید در شهر تهران باقی بمانند خاطرنشان کرد: ما قاطع هستیم که هیچ پادگانی نباید تغییر کاربری دهد زیرا پادگان ها مراکز تنفس شهر تهران هستند.

وی ادامه داد: تعامل با مراکز نظامی نباید تبدیل به تغییر کاربری شود و باید مراکز حیاتی در شهر باقی بمانند.

کاندیدای شهرداری تهران زباله و پسماند را فرصتی برای کسب درآمد دانست و اذعان کرد: میزان زباله تولیدی در شهر تهران می تواند سبب کسب درآمد شود و در کنار آن نیز باید به این موضوع توجه شود که درآمد تبلیغات در شهر نیز بسیار بیشتر از مبلغ کنونی است.

مرعشی با بیان اینکه " شورا و شهرداری را جدا از هم نمی دانم" گفت: ما یک ماموریت واحد داریم و شهرداری و شورای شهر جدایی از هم نیستند. این دو مجموعه هایی به هم پیوسته هستند که باید با هم همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه های سازندگی سپاه در تهران اظهارکرد: اگر چه قرارگاه های سپاه در تهران فعالیت های خوبی دارند اما اگر من شهردار تهران شوم هیچ پروژه ای را بدون مناقصه برگزار نخواهم کرد.

کاندیدای شهرداری تهران اجرای سیاست های مدیریت یکپارچه شهری را یک الزام دانست و بیان کرد: باید سیاست های مدیریت یکپارچه شهری مورد توجه قرار گیرد و این در تعامل با دولت محقق می شود.

مرعشی در رابطه با قبول پذیرش شهرداری تهران گفت: اگر افرادی هستند که علاقه مند به حضور در مسند شهرداری تهران هستند، من حاضر هستم مسئولیت به آنها واگذار شود. اگر در تهران کسی به عنوان شهردار نبود، منتخبین من را برای این سمت انتخاب کنند.

۱۳۹۶/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...