نسخه چاپی

بیشتر عینك‌های موجود در بازار قاچاق است

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینك گفت: یك عینك آفتابی استاندارد در بازار بالای ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد و در برخی برند‌ها ممكن است به ۲ میلیون تومان هم برسد.

به گزارش نما به نقل از میزان: رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک گفت: یک عینک آفتابی استاندارد در بازار بالای ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد و در برخی برند‌ها ممکن است به ۲ میلیون تومان هم برسد.

حمید ثابت قدم در ارتباط با فروش عینک‌های طبی و آفتابی غیر استاندارد اظهار کرد: بیش‌تر عینک‌های آفتابی که در واحد‌های صنفی بدون جواز کسب عرضه می‌شوند ممکن است به چشم آسیب برساند و اتحادیه نمی‌تواند نظارتی بر آن‌ها داشته باشد.

وی افزود: برخی از دستفروش ها نیز با فروش عینک‌های آفتابی غیراستاندارد سلامت چشم افراد را تهدید می‌کنند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک با بیان اینکه اتحادیه هر ۱۵ روز یک بار بر عینک فروشی‌های دارای جواز کسب نظارت می‌کند گفت: مردم می‌توانند عینک‌های استاندارد را با خیال راحت از واحد‌های زیرنظر اتحادیه با قیمت مصوب خریداری کنند.

ثابت قدم در خصوص قیمت عینک‌های آفتابی استاندارد در بازار خاطرنشان کرد: درحال حاضر یک عینک آفتابی استاندارد بالای ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد و در بازار عینک آفتابی باقیمت‌های بالای ۲ میلیون تومان هم وجود دارد که به برند آن بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه رقم قابل توجهی از عینک‌های وارداتی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود اظهار کرد: اگر افراد بخواهند عینک‌ها را از مبادی قانونی وارد کشور کنند به دلیل تعرفه بالا، قیمت این کالا‌ افزایش قابل توجهی پیدا می کند و دیگر صرفه‌ای برای عرضه نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک در ادامه افزود: واردات رسمی یک عینک طبی یا آفتابی با قیمت متوسط، حدود ۵۰ هزار تومان عوارض و گمرک را به همراه دارد از این رو قاچاق این کالا رواج زیادی دارد.

ثابت قدم با بیان کشور‌های عمده وارد کننده عینک به ایران، خاطرنشان کرد: عینک‌ها از چین، فرانسه، ایتالیا و کره به کشور وارد می‌شود و باتوجه به برند ممکن است قیمت‌های متفاوتی داشته باشد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک در ارتباط با نرخ عدسی‌های موجود در بازار اظهار کرد: عدسی‌های موجود در بازار با برند‌های متفاوت به صورت جفتی، قیمتی حدود ۴۰ هزار تومان تا بیش از ۴۰۰ هزار تومان دارند که کمترین آن مربوط به مارک‌های چینی می‌شود.

وی افزود: همچنین عدسی‌هایی در بازار موجود است که چندکانونی بوده و قیمتی بین ۵۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان دارند.

ثابت قدم از مردم خواست تا در هنگام خرید عینک آفتابی و طبی از مراکز معتبر فاکتور دریافت کنند و در صورت مواجه شدن با هر مشکلی با شماره‌های ۶۶۷۰۴۵۴۰-۶۶۷۰۵۲۸۲ تماس بگیرند.

۱۳۹۶/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...