نسخه چاپی

تاج: از AFC خواستم، هواداران ایرانی را دلسرد نكنند

رییس فدراسیون فوتبال می‌گویدكه از AFC خواسته با محروم كردن استقلال، پرسپولیس و تراكتورسازی، بیش از ۸۰ درصد هواداران ایرانی را دلسرد نكند.

به گزارش نما به نقل از وب سایت نود، مهدی تاج در حاشیه مجمع هیات فوتبال آذربایجان شرقی ابتدا درباره وضعیت باشگاه نفت تهران و بدهی سنگین آن به عوامل تیم پیش از حضور در لیگ قهرمانان آسیا، بیان کرد: به هر حال باید قوانین را رعایت کنیم. تا جایی که ممکن بود فدراسیون فوتبال تدبیر کرده است. با این حال صدور مجوز حرفه‌ای AFC بسیار جدی شده و در خصوص تیم‌های بدهکار، خودم به مالزی رفتم و با آقای وینزور و شیخ سلمان حرف زدم. من از آنان خواستم که ۷۰، ۸۰ درصد از هواداران‌مان را محروم نکنند. پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی سه تیم معتبر ما هستند که هواداران زیادی دارند و اگر محروم شوند دیگر تماشاگران‌شان دلسرد می‌شوند و به ورزشگاه نمی‌آیند.

رییس فدراسیون فوتبال افزود: ما دو ماه از AFC فرصت گرفتیم اما اگر این زمان بگذرد دیگر نمی‌توان کاری کرد و مهلت دوباره گرفت. موضوع نفت بسیار پیچیده است و حتی این باشگاه به تعهدات اولیه‌اش نیز عمل نکرده است. نباید با هیچ کس تعارف کرد. در این شرایط هر کسی گمانه‌زنی می‌کند اما سازمان لیگ نباید توجه‌ای به این گمانه‌زنی‌ها داشته باشد و قانون را رعایت کند. اگر باشگاه نفت نتواند به تعهداتش عمل کند لیگ با ۱۵ تیم اداره خواهد شد. همچنین اگر در دو سال آینده باز هم این مشکلات ادامه‌دار باشد حتی لیگ با ۱۲، ۱۰ یا هشت تیم برگزار خواهد شد. موضوع کسب مجوز حرفه‌یی‌گری روز به روز سخت‌تر می‌شود. شیخ سلمان به من می‌گفت این موضوع به فیفا بستگی دارد و آن‌ها به AFC فشار می‌آورند تا این اتفاق در آسیا بیفتد.

او با بیان این که فوتبال ایران به لحاظ نتیجه حالش خوب است، خاطرنشان کرد: تمام تیم‌های ملی ما به جام جهانی صعود کرده‌اند و تیم ملی بزرگسالان فوتبال‌مان بهترین شرایط را دارد. فوتسال و فوتبال ساحلی ما سوم دنیا هستند اما این‌ها نتایج است. این که می‌گویم فوتبال بحرانی است به بدهکاری چهار باشگاه‌ اشاره دارم چون نمی‌دانیم کدام تیم به لیگ قهرمانان آسیا می‌رود باید الزامات را در تمام باشگاه‌ها رعایت کنیم. یکی از راه‌ها این است که بیمار را به جای درمان بکشیم اما بهترین راه این است که درمان را تدریجی شروع کنیم و الزامات را جدی بدانیم. هر باشگاهی باید به اندازه درآمدش هزینه کند. چهار باشگاه بدهکار هم باید در دو ماه آینده تکلیف بدهی‌های‌شان را روشن کنند. تعیین تکلیف بدهی‌ها به مفهوم پرداخت آن نیست بلکه باید مشخص کنند چه برنامه‌ای برای آن دارند. در خصوص لیگ نیز هر تعداد باشگاهی که بتوانند مجوز حرفه‌ای‌گیری بگیرند باید با همان تیم‌ها برگزار کنیم.

تاج در مورد این که گفته می‌شود ممکن است تراکتورسازی از چهار پنجره نقل و انتقالاتی نیز محروم شود، توضیح داد: تراکتورسازی فقط از یک پنجره محروم است مگر این که نتواند بدهی‌هایش را صاف کند. به زحمت دو ماه مهلت برایشان گرفتیم. هواداران تراکتورسازی در دو هفته‌ای که گذشت کار ماندگاری کردند و با وجود باخت، تیم‌شان تشویق کردند. من اگر جای سازمان لیگ بودم به این تماشاگران مدال می‌دادم چون زمانی که یک تماشاگر کار زشتی انجام می‌دهد در بوق و کرنا می‌کنند اما این حرکت مثبت را کسی نمی‌گوید. تراکتورسازی باید به تسویه حساب‌های‌شان سرعت بیشتری دهد تا با محرومیت‌های احتمالی در آینده روبه‌رو نشود.

رییس فدراسیون فوتبال با بیان این که عرف این است دو تیم از لیگ برتر سقوط کرده و دو تیم از لیگ دسته یک صعود می‌کنند، تصریح کرد: با قوانین جدید AFC‌ روند جدیدی در پیش خواهیم گرفت و باید ببینیم کدام باشگاه می‌تواند در لیگ برتر بماند. ممکن است تیمی مقام اول را کسب کند اما نتواند مجوز حرفه‌ای‌گری را کسب کند و از لیگ کنار گذاشته شود.

او در پایان در مورد برگزاری مجمع هیات فوتبال آذربایجان شرقی نیز به خبرنگاران، گفت: ارزیابی‌ام از عملکرد هیات فوتبال تبریز بسیار مثبت است. آقای ششگلانی فعالیت بسیار جدی دارد و فوتبال را در محلات بسیار خوب دنبال کرده است. او تلاش بسیار خوبی برای بهره‌برداری از چمن‌های در سطح شهر داشته است. هیات فوتبال تبریز در ارزیابی‌های ما جزو پنج هیات فوتبال برتر کشور است.



۱۳۹۶/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...