نسخه چاپی

تونس، سفیر تركیه را احضار كرد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: وزارت خارجه تونس امروز چهارشنبه « عمر فاروق دوغان» سفیر ترکیه را در پی تکفیر رئیس جمهوری تونس توسط یک مبلغ مصری در داخل خاک ترکیه ،احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی تونس، وزارت خارجه تونس مراتب اعتراض شدید خود را به سخنان «وجدی غنیم» مبلغ مصری مقیم در ترکیه به سفیر ترکیه ابلاغ کرد و از مقام های این کشور خواست به این سخنان واکنش فوری نشان دهند و اقدامات لازم را ضد این مبلغ مصری انجام دهند.

از سوی دیگر سفیر ترکیه در تونس نیز با غیرقبول دانستن چنین سخنانی از سوی این مبلغ مصری ،تصریح کرد که وی ،موضع گیری تونس در این خصوص را به خوبی درک می کند و مراتب اعتراض تونس را به اطلاع مقام های کشورش خواهد رساند.

وجدی غنیم مبلغ مصری اخیرا و در پی سخنان «الباجی قائد السبسی » رئیس جمهوری تونس در خصوص برابری حق ارث زنان و مردان و ازدواج زن مسلمان با غیر مسلمان،ویدیویی در اینترنت منتشر کرده است که در آن السبسی را تکفیر کرده و او را جنایتکار ، کافر و مرتد و مجلس تونس را 'مجلس کفر' دانسته است.

رئیس جمهوری تونس هفته گذشته در سخنرانی به مناسبت روز زن در این کشور، خواستار برابری زنان و مردان در همه موارد و از جمله حق ارث و همچنین اجازه دادن به زنان مسلمان برای ازدواج با مردان غیرمسلمان شد که این واکنش های مثبت و منفی زیادی در داخل و خارج از کشور در پی داشت و باعث جنجال زیادی شد.

مفتی تونس از این سخنان رئیس جمهوری حمایت کرد اما بسیاری از شخصیت های سیاسی و دینی تونسی و همچنین خارجی این سخنان را مخالف شرع اسلام دانستند و خواستار عذرخواهی وی شدند.

الازهر نیز در بیانیه ای به سخنان السبسی و مفتی تونس واکنش نشان داد و این سخنان را محکوم کرد.

۱۳۹۶/۶/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...