نسخه چاپی

ممنوعیت جدید ترامپ برای بانك‌ها

كاخ سفید، روز جمعه اعلام كرد كه رییس جمهور ترامپ، تحریم های جدیدی علیه ونزوئلا امضا كرده است.

به گزارش نما به نقل از اتاق تهران، این عمل، مانع خرید اوراق قرضه جدید از دولت ونزوئلا و یا شرکت نفتی دولتی Petroleos de Venezuela یا PDVSA توسط شهروندان و بانک های امریکایی می شود. این عمل همچنین معاملات برخی از اوراق قرضه موجود که متعلق به بخش دولتی ونزوئلا است را محدود می کند.

خزانه داری امریکا در حال حاظر طیف گسترده ای از تحریم ها علیه نیکلاس مادورو، رییس جمهوری ونزوئلا و اطرافیانش را صادر کرده است. درست بعد از این که از ماه گذشته آنها اقدامی برای تحکیم قدرت خود انجام دادند.

بلافاصله بعد از آن جریان، وزارت خزانه داری امریکا تمام دارایی مادورو که در ایالات متحده قرار داشت را مسدود و همه شهروندان امریکایی را از معامله با او ممنوع کرد.

هدف از تحریم های روز جمعه محافظت از سیستم مالی ایالت متحده «در همدستی با فساد ونزوئلا و ایجاد فقر در مردم این کشور» عنوان شده است.

مخالفان دولت ونزوئلا معتقدند زمانی که بانک ها اوراق قرضه دولتی را خریداری می کنند، در واقع آنها به طول عمر بیشتر مادورو و دولتش کمک می کنند.

ونزوئلا در حال حاضر در بحران است. اعتراضات خیابانی علیه دولت مادورو شکسته شده و این ماجرا به تقویت قدرت و سکوت مخالفان منجر شده است. اقتصاد از کنترل خارج شده و تورم افسار گسیخته، کمبود شدید غذا و دارو برای 30 میلیون نفر از مردم این کشور را رقم زده است.

این دور چهارم تحریم هایی است که دولت فدرال علیه ونزوئلا اتخاذ می کند.

نیکی هالی، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد، در جلسه ای به خبرنگاران گفت: این یک پیام قوی برای مردم ونزودلا و یک پیام قوی برای مادورو است.

جرج آررسا، وزیر امور خارجه ونزوئلا این تحریم ها را محکوم کرد. او گفت: شاید ایالات متحده در حال تلاش برای ایجاد یک بحران انسانی در کشور ماست. ایالات متحده می خواهد حاکم بر امریکای لاتین باشد.

اوایل ماه جاری، یک بانک -Credit Suisse- معامله گران را با اشاره به «شرایط سیاسی» ونزوئلا از خرید دو اوراق قرضه خاص دولت و PDVSA منع کرد.

این حرکت بعد از آن بود که گلدمن ساکس برای خرید اوراق قرضه دولتی ونزوئلا درماه می انتقاد کرده بود.

براساس این تحریم ها، وزارت خزانه داری امریکا هنوز می تواند از مواردی چشم پوشی کند و اجازه دهد برخی از معاملات اوراق قرضه ادامه پیدا کند.

تنها معاملات مربوط به شرکت Citgo Petroleum که یک شرکت تابعه ایالت متحده در PDVSA است به طور خاص از این تحریم ها معاف شده است.

این گروه 500 هزار دلار برای شروع دوره ریاست جمهوری در ماه دسامبر کمک کرده بود.

11 آگوست، ترامپ به خبرنگاران گفت: گزینه نظامی علیه ونزوئلا روی میز است. ما گزینه های زیای داریم و در حال حاضر هم قصد ندارم گزینه نظامی را رد کنم.

ای آر مک مستر، مشاور ارشد امنیت ملی، روز جمعه در جلسه به خبرنگاران گفت که رییس از جمهور از او خواسته است همه گزینه ها را ارزیابی کند و پیش بینی وخامت بیشتر از وضعیت را داشته باشد.

اما او از احتمال اقدام نظامی صحبت نکرد. مک مستر گفت: هیچ عملیات نظامی در آینده نزدیک پیش بینی نشده است.

ماه گذشته، دولت مادورو انتخاباتی برگزار کرد که در آن مجلس ملی که تحت کنترل مخالفان او بود، با یک مجلس جدید که طرفداران او هستند، جایگزین شود. ناآرامی های اجتماعی و اعتراضات خشونت آمیز تا به الان جان بیش از 120 نفر را در این کشور گرفته است.

۱۳۹۶/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...