نسخه چاپی

طراح پروژه شایعه‌سازی انتقال اورانیوم به ایران توسط گروه الشباب

به گزارش نما- ایسنا نوشت:یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبرسازی رسانه‌های خارجی درباره انتقال مواد اورانیوم به ایران توسط گروه الشباب را کذب محض و دروغ و تهمت دانست و گفت که پشت صحنه این تهمت‌ها آمریکا و اسرائیل هستند که به دلیل شکست‌های پیاپی در منطقه به دنبال تغییر افکار عمومی نسبت به فعالیت‌های صلح‌آمیز ایرانند.

ابوالفضل حسن‌بیگی در واکنش به خبرسازی‌های اخیر برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر انتقال مواد اورانیوم به ایران توسط گروه الشباب گفت: کلیه گروه‌های تروریستی در دنیا تحت نظر ‌آمریکا هستند که این تروریست‌ها با فرماندهی آمریکا و یا هم‌پیمانانش در منطقه فعالیت می‌کنند. گروه های تروریستی که هیچ ارتباطی با جمهوری اسلامی نداشته و حتی مخالف ایران هستند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران براساس احکام الهی هرگونه جنایت و کشتار توسط جریانات تروریستی را محکوم می کند، افزود: جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی از گروه‌های تروریستی حمایت نمی‌کند و حضورش در عراق و سوریه نیز صرفا برای مشاوره آن هم به درخواست دولت‌های این کشورها است.

حسن بیگی در ادامه به وضعیت آمریکای بعد از ترامپ اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکای بعد از ترامپ در سطح منطقه و بین‌الملل با شکست‌های پی در پی مواجه شده است که برای پوشاندن آن به شانتاژ و دروغگویی روی آورده تا افکار عمومی را منحرف کند.

وی ادامه داد: امروز مردم آمریکا با اقدامات ترامپ به این نتیجه رسیده‌اند که ترامپ عقل کامل ندارد و اعتقادش جنگ افروزی با هدف رونق کارخانه‌های اسلحه سازی آمریکا است. رفتارهایی که امروز مردم آمریکا را نیز بر ضد ترامپ کرده چون این اقدامات مخل امنیت و آرامش بین‌المللی است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکا با چنین پیشینه‌ای به سمت طرح تهمت‌هایی همچون ورود مواد اورانیوم به ایران توسط الشباب روی آورده که پشت صحنه این تهمت‌ها موساد و سیا هستند چون علاوه بر آمریکا اسرائیل نیز در منطقه تضعیف شده، حزب الله و حماس قدرت گرفتند و بشار اسد در سوریه پیروز و داعش و گروه های تحت حمایت موساد و سیا در عراق شکست خورده‌اند. در یمن نیز عربستان شکست خورده محسوب می شود که همه این شرایط حکایت از شکست‌های اسرائیل و آمریکا دارد.

حسن بیگی ادامه داد: از طرف دیگر براساس گزارش آژانس بین المللی، جمهوری اسلامی ایران پایبند به اجرای برجام بوده و از آن تخطی نکرده است. گزارشی که مهر تاییدی بر پایبندی ایران به تعهداتش است لذا دیگر آمریکا و اسرائیل با دروغ‌هایشان نمی‌توانند افکار عمومی دنیا را برای جنگی بزرگ تغییر دهند.

وی افزود: سیاست‌های ترامپ آن‌قدر اشتباه است که موضع‌گیری‌هایش در مقابل کره شمالی نیز منجر به انجام اقدامات و آزمایش‌های شدیدتر شده است. سیاست‌هایی که تنها باعث برهم زدن آرامش منطقه و عرصه بین‌المللی شده است. مقامات آمریکایی برای پوشاندن این شکست‌ها به بیان اظهاراتی همچون بازدید از اماکن نظامی ایران و یا واردات اورانیوم به ایران توسط الشباب می پردازند که این موارد از اساس درست نیست چه درباره بازدید از اماکن نظامی که برخلاف برجام است و چه درباره الشباب که ایران مخالف این گروه مسلمان و شیعه کش است.

حسن بیگی در پایان و در جمع بندی تاکید کرد که ترامپ با این اقدامات و شایعه سازی‌ها در مدت کوتاهی شکست می خورد و آن طرف میدان نیز دنیا به نفع جمهوری اسلامی ایران در برقراری صلح و امنیت پی می برد.

۱۳۹۶/۶/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...