نسخه چاپی

اقدام اروپا در رفع فاجعه "میانمار"

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام كرد انتظار دارد دولت میانمار در مدت یك هفته تدابیر ضروری را برای رسیدگی به بحران ایالت راخین اتخاذ كند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرد انتظار دارد دولت میانمار ظرف مدت یک هفته تدابیر ضروری را برای رسیدگی به دلایل و عواقب بحران در ایالت راخین این کشور اتخاذ کند.

او روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای گفت: «همان طور که چند روز قبل نیز اعلام کردم، اولویت در حال حاضر امکان مجدد دسترسی فوری به افراد و رسیدگی به علل اصلی این درگیری‌ها با اجرای توصیه‌های کمیسیون مشورتی عنان است و انتظار داریم این اقدامات ظرف مدت یک هفته صورت گیرد.»

ایالت راخین در غرب میانمار از اواخر ماه اوت تاکنون صحنه شدیدترین خشونت‌ها بوده است. نیرو‌های دولتی میانمار از اواخر ماه اوت عملیات گسترده‌ای را علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین آغاز کرده‌اند.

کمیسیون تحت ریاست کوفی عنان، دبیر کل سابق سازمان ملل متحد، نیز اواخر ماه اوت در گزارش نهایی خود خواستار تجدید نظر دولت میانمار بر قانون شهروندی ۱۹۸۲ این کشور شد که در آن اقلیت مسلمان روهینگیا به عنوان یکی از نژاد‌های ملی در نظر گرفته نشده و حق شهروندی از آن‌ها سلب شده است.

۱۳۹۶/۶/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...