نسخه چاپی

مادورو بدون ملاقات با بوتفلیفه الجزایر را ترك كرد!

به گزارش نما - ایسنا نوشت: رئیس جمهوری ونزوئلا که اخیرا وارد الجزایر شده بود بدون اینکه از سوی رئیس جمهوری الجزایر مورد استقبال قرار بگیرد به کشور خود بازگشت.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا پس از سفر ۲۴ ساعته خود به الجزایر راهی کشورش شد. این سفر جنجال برانگیز بود و اخبار ضد و نقیضی درخصوص آن منتشر شد. به رغم نقص فنی هواپیمای حامل مادورو اما او موفق به ترک فرودگاه شده و عبدالقادر بن صالح، رئیس پارلمان و احمد اویحیی، نخست وزیر الجزایر از نیکولاس مادورو استقبال کردند این در حالی است که عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری الجزایر از همتای ونزوئلایی خود استقبال نکرد.

مادورو قبل از الجزایر در آخرین سفر دوره‌ای خود به شماری از کشورها به آستانه پایتخت قزاقستان سفر کرده بود.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا طی سفرش به الجزایر با عبدالقادر بن صالح و احمد اویحیی دیدار کرد بدون اینکه دیداری با رئیس‌جمهوری الجزایر داشته باشد. در حالی که ریاست‌جمهوری الجزایر تاکید نکرده بود که برنامه‌ای برای دیدار بوتفلیقه و مادورو وجود ندارد. این نخستین بار بود که نخست وزیر الجزایر به استقبال یک سیاستمدار خارجی می‌رفت و رئیس جمهوری این کشور از وی استقبال نکرد.

در این راستا سفرهای متعددی از سوی رئیس جمهوران، رهبران و فرماندهان به تأخیر افتاده یا لغو شده، به عنوان مثال سفر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که در آخرین لحظه سفر خود را لغو کرد و همچنین سفر امانوئل ماکرون که تاکنون برای آن برنامه‌ریزی نشده است با وجود این ماکرون در پیامی به بوتفلیقه تاکید کرد که هر زمانی که مقامات الجزایر مناسب بدانند آماده سفر به الجزایر است.

پیش‌بینی می‌شود که با بازگشت مادورو به کشورش مجددا بحث و گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت جسمانی رئیس جمهوری الجزایر آغاز می‌شود.

این در حالی است که چهارشنبه گذشته وی در نشست کابینه حضور یافته و با حضورش در این نشست بحث و جدل‌ها درخصوص وضعیت جسمانی‌ و توانایی‌اش در انجام وظایفش را خاتمه داده بود اما مجددا با عدم استقبال از مادورو پنج روز بعد از نشست کابینه مخالفانش در این باره واکنش نشان خواهند داد.

پیشتر پایگاه خبری "کل شیء عن الجزایر" از تاخیر ارائه استوارنامه برخی سفیران به مقامات الجزایر به دلیل وضعیت سلامتی بوتفلیقه خبر داده بود.

بسیاری از این سفیران از یک ماه پیش منتظر تحویل استوارنامه خود به رئیس جمهوری الجزایر هستند.

۱۳۹۶/۶/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...