نسخه چاپی

فرانسه به تصمیم الجزایر برای بستن خطوط هوایی واكنش نشان داد

عکس خبري -فرانسه به تصميم الجزاير براي بستن خطوط هوايي واکنش نشان داد

یك مقام مسئول در ستاد مشترك نیروهای مسلح فرانسه به تنش اخیر این كشور با الجزایر واكنش نشان داد.


به گزارش نمابه نقل از فرانس ۲۴، «پاسکال ایانی»، سخنگوی نیروهای مسلح فرانسه با اشاره به ادامه اختلافات دیپلماتیک میان الجزایر و فرانسه اعلام کرد که اگرچه الجزایر حریم هوایی خود را بر روی جنگنده‌های فرانسوی بسته است، اما این اقدام هیچ تأثیری بر روی عملیات‌های پاریس در منطقه ساحل ندارد.

ایانی در ادامه با اشاره به تنش اخیر با الجزایر گفت: روز قبل وقتی برنامه پرواز دو هواپیما را چک می‌کردیم، متوجه شدیم که الجزایری‌ها اجازه پرواز هواپیماهای نظامی فرانسه را بر روی حریم هوایی خود متوقف کرده اند و بلافاصله موضوع را جویا شدیم و متوجه شدیم این اقدام برنامه ریزی شده است.

به گفته سخنگوی نیروهای مسلح فرانسه، هرچند چنین تصمیمی از سوی الجزایر تا حدود کمی پروازهای پشتیبانی فرانسه را تحت تأثیر قرار می دهد، اما در مجموع این تصمیم الجزایر تأثیری بر عملیات‌های مورد نظر ما در ساحل نخواهد داشت.

به تازگی برخی منابع آگاه در گفتگو با شبکه راشاتودی از تعلیق خطوط هوایی نظامی الجزایر و فرانسه خبر دادند.

به گفته این منابع آگاه، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر دستور داده است تا تمامی خطوط هوایی نظامی این کشور به روی هواپیماهای فرانسوی که قصد ورود به حریم هوایی منطقه ساحل را دارند، بسته شود.

گفتنی است که هواپیماهای ارتش فرانسه قرار بود در چارچوب عملیات برخان وارد منطقه ساحل در الجزایر شوند.

قابل ذکر است که عملیات برخان در آگوست سال ۲۰۱۴ توسط ارتش فرانسه در منطقه ساحل آفریقا و به بهانه مبارزه با گروه‌های تروریستی آغاز شده است. کارشناسان سیاسی و نظامی الجزایر معتقدند که این عملیات سال‌هاست با شکست مواجه شده و دستاورد چشمگیری برای الجزایر و فرانسه نداشته است.

طبق گمانه زنی‌ها در این عملیات ۵ هزار نیروی زبده ارتش فرانسه مشارکت دارند.

گفتنی است که تنش‌های جدی‌تر در روابط الجزایر و پاریس از چند روز پیش و پس از تصمیم یکجانبه پاریس برای کاهش سهمیه ویزای اختصاص یافته به شهروندان الجزایری ایجاد شد.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...