نسخه چاپی

زنان پرستار خواستار بازنشستگی زودتر از موعد هستند

عضو هیات رییسه فراكسیون زنان گفت: بسیاری از زنانی كه به ما در مجلس مراجعه می‌كنند، خواستار بازنشستگی زودتر از موعد هستند و برخی از آن‌ها مشاغل سختی مانند پرستاری دارند.

به گزارش نما، «طیبه سیاووشی» عضو هیات رییسه فراکسیون زنان در گفتگو با برنا، پیرامون تصویب کاهش سن بازنشستگی زنان به 25 سال در لایحه خدمات کشوری گفت: طرح کاهش سن بازنشستگی زنان در مجلس شورای اسلامی پس از تصویب از طرف مجمع تشخیص‌مصلحت نظام رد شد، چرا که معتقد بودند بار مالی زیادی برای دولت دارد. همچنین از آنجاییکه صندوق‌های بازنشستگی کشوری در معرض ورشکستگی هستند، دولت به شدت با این طرح نمایندگان مخالفت کرد.

او ادامه داد: در طرحی که از سوی مجلس ارایه و در مجمع تشخیص مصلحت‌نظام رد شد، مسئله 20سال سابقه کار با 45 سال سن مطرح بود.

عضو هیات رییسه فراکسیون زنان با تاکید بر اینکه "خانم‌های فراکسیون زنان زحمت زیادی برای این طرح کشیدند" تصریح کرد: متأسفانه نظر مشورتی مجمع تشخیص مصلحت نظام پایه‌ و اساسی برای نظر مخالف شورای نگهبان شد. طرح به مجلس اعاده و قرار شد کمیسیون تلفیق دوباره در خصوص آن تصمیم‌گیری کند اما به دلیل مشکلات صندوق بازنشستگی کشور و مسایلی که برخی از طرفداران از زود خانه نشین شدن زنان مطرح کردند، این ماده در کمیسیون تلفیق هم به مشکل برخورد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: در کمیسیون گفتند شرط سنی 50 سال با 20 سال سابقه کار را مطرح کنید که با همین تاکید به صحن آمد اما با مخالفت اکثریت نمایندگان رای نیاورد. سن 48 سال هم مطرح شد اما باز هم رای نیاورد.

او گفت: باید توجه کنیم این 25 سال کار با چند سال سن زنان مطرح می‌شود اگر شامل 50سال باشد اتفاق عجیبی نیست و لطف زیادی به زنان نشده است.

نماینده مردم تهران با توجه به ضرورت اجرایی شدن این مسئله متذکر شد: بسیاری از زنانی که به ما در مجلس مراجعه می‌کنند، خواستار بازنشستگی زودتر از موعد هستند و برخی از آن‌ها مشاغل سختی مانند پرستاری دارند.

سیاووشی در خاتمه گفت: این اتفاق نباید به صورت اجباری باشد بلکه باید زنان با 25 سال سابقه کار در صورت تمایل بازنشست شوند.

۱۳۹۶/۶/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...