نسخه چاپی

ادعاهای وزیر خارجه امارات علیه ایران

به گزارش نما- ایسنا نوشت: وزیر خارجه امارات در نشست سالانه سازمان ملل مدعی شد که ایران عامل اصلی بحران‌های منطقه است.

به گزارش صدی البلد، عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات در هفتاد و دومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد: ایران در امور داخلی دیگر کشورها مداخله می‌کند. همچنین از گروهک‌های تروریستی مانند حوثی‌ها و حزب الله و دیگر گروهک‌ها در عراق و سوریه حمایت تسلیحاتی می‌کند، ایران عامل اصلی تمام بحران‌های منطقه است.

وی در رابطه با توافق هسته‌ای ایران مدعی شد: ایران به گسترش برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد و ما از ارزیابی و بررسی مستمر توافق هسته‌ای حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه امارات مدعی شد: با وجود گذشت دو سال از توافق هسته‌ای هیچ نشانه‌ای در رابطه با تغییر رفتارهای تهران در منطقه دیده نمی‌شود.

بن زاید در ادامه مدعی شد: رفتارهای خصمانه ایران و کره شمالی هیچ تناسبی با رفتار کشورهایی که عضو سازمان ملل هستند، ندارد.

این ادعاهای مقام اماراتی در حالی مطرح می‌شود که آژانس بین المللی انرژی اتمی 7 بار پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید کرده است، همچنین تمام طرف‌های توافق نیز تاکنون پایبندی ایران به بندهای توافق هسته‌ای را تایید می‌کنند.

مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه دخالتی در هیچ کشوری ندارد و تنها در برخی کشورها حضور مستشاری دارد.

جمهوری اسلامی ایران بزرگترین مخالف تروریسم در جهان است و برای نابودی آن تلاش‌های فراوانی کرده است. عربستان و امارات بودند که مرزهای خود را به روی تروریست‌ها باز کردند تا وارد کشورهای عربی شوند و بیش از دو سال است که ائتلاف عربی به رهبری عربستان، زنان و کودکان بی گناه یمنی را به قتل می‌رسانند.

۱۳۹۶/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...