نسخه چاپی

تیم‌هایی كه شانس صعود به جام جهانی را دارند

تنها ۱۳ تیم حضورشان را در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قطعی شده است و تیم‌های زیادی فرصت حضور در برترین فستیوال جهان فوتبال را دارند.

به‌ گزارش ‌نما، آس نوشت: در حالی که یک هفته‌ به پایان رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باقی‌ مانده است، تنها حضور ۱۳ تیم در این بازی‌ها قطعی شده است.

بامداد امروز (یک‌شنبه) کاستاریکا صعودش را قطعی کرد و دیشب این اتفاق برای نیجریه افتاد. تیم آفریقایی توانست زامبیا را با یک گل شکست دهد و صدرنشین شود. از طرفی کاستاریکا با حضور کیلور ناواس با وجود تساوی یک بر یک مقابل هندوراس صعودش را به جام جهانی قطعی کرد.

در ادامه‌ به وضعیت تیم‌ها در مناطق مختلف جهان اشاره می‌شود.

اروپا:

در این منطقه ۱۴ تیم (۱۳ تیم به علاوه میزبان) صعود می‌کنند. هفته‌ پایانی مرحله مقدماتی در اروپا در حالی یک‌شنبه، دوشنبه و سه‌شنبه برگزار می‌شود که تنها صعود پنج تیم مشخص شده است. روسیه به عنوان میزبان صعود کرده است، آلمان به عنوان صدرنشین گروه C، انگلیس تیم نخست گروه F و ‌اسپانیا و بلژیک صدرنشینان گروه‌های G و H در جام جهانی آینده حضور خواهند داشت.

فرانسه یا سوئد (گروه A) ، سوئیس یا پرتغال (گروه B)، صربستان، ولز یا ایرلند (گروه D)، لهستان یا دانمارک (گروه E) و ایسلند، کرواسی یا اوکراین (گروه I) شانس صعود به عنوان تیم نخست را دارند و می‌توانند به صورت مستقیم به مسابقات تابستان آینده صعود کنند. هشت تیم برتر که در رتبه دوم گروه‌شان قرار بگیرند به شانس مجدد خواهند رفت و در نهایت چهار تیم دیگر به جام جهانی صعود خواهند کرد.

آمریکای جنوبی:

در این منطقه چهار تیم به صورت مستقیم صعود خواهند کرد و تیم پنجم در شانس مجدد با نماینده اقیانوسیه بازی می‌کند. برزیل تنها تیمی است که صعودش را قطعی کرده است. شش تیم دیگر برای سه سهمیه مستقیم تلاش خواهند کرد. اروگوئه به همراه کلمبیا و آرژانتین بیشترین شانس صعود مستقیم را خواهند داشت. این‌ در حالی است که شیلی، پرو و پاراگوئه شانس‌های کمتری دارند.

آسیا:

چهار تیم به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کرده‌اند و برنده دیدار سوریه و استرالیا (دیدار رفت با تساوی یک بر یک به پایان رسید) با تیم چهارم کونکاکاف (اکنون پاناما در این رتبه قرار دارد) بازی خواهد کرد تا تکلیف این سهمیه نیز مشخص شود. پیش از این ایران به عنوان سرگروه A و ژاپن به عنوان سرگروه B به جام جهانی صعود کرده بودند. در این گروه عربستان با قرار گرفتن در رتبه دوم جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کرد. ‌در گروه A نیز کره جنوبی دوم شد و صعودش را قطعی کرد.

آفریقا:

پنج تیم از این قاره به جام جهانی صعود می‌کنند که صدرنشینان هر گروه جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست می‌آورند. نیجریه اولین تیم از بین پنج تیم آفریقایی است که این کار را انجام داد. این تیم صدرنشین گروه B شد. چهار تیم دیگر که قرار است در جام جهانی حضور داشته باشند امروز و در هفته‌ آخر (۶ نوامبر) تکلیفشان مشخص خواهد شد. مصر (صدرنشین گروه E) امشب بازی خواهد کرد و می‌تواند صعودش را قطعی کند. تونس در گروه A ، مراکش در گروه C و همه تیم‌های گروه D شانس صعود دارند.

کونکاکاف:

سه تیم نخست به صورت مستقیم صعود خواهند کرد و تیم چهارم در شانس مجدد با برنده دیدار سوریه و استرالیا بازی می‌کند. مکزیک و کاستاریکا تاکنون صعودشان را به جام جهانی قطعی کرده‌اند. یک تیم دیگر به آنها اضافه خواهد شد که به احتمال زیاد آمریکا خواهد بود.

اقیانوسیه:

مرحله مقدماتی در منطقه اقیانوسیه پایان پذیرفته است و تیم نیوزیلند برای صعود باید با تیم پنجم منطقه آمریکای جنوبی بازی کند. نیوزیلند توانست صدرنشین گروه A شود و در یک بازی حذفی برابر تیم جزایر سلیمان (صدرنشین گروه B) پیروز شد و شانس خود را برای حضور در جام جهانی حفظ کرد. حریف بعدی نیوزیلند در حال‌ حاضر پرو است اما این موضوع بامداد چهارشنبه قطعی می‌شود.

۱۳۹۶/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...