نسخه چاپی

از دستگیری دزدان باكلاس تا انهدام باند بزرگ جعل مدارك

به گزارش نما - ایران نوشت:پاتک شبانه پلیس پایتخت این بار خواب 127 تبهکار دیگر را ازچشمانشان ربود. خلافکارهایی که برخی‌شان به اصطلاح باکلاس بوده اما کلکسیونی از جرایم درپرونده هایشان دارند. از سرقت‌های مختلف تا جعل مهر واسناد و مدارک دولتی.




مترجمی که سارق شد
یکی از آنها مترجم زبان عربی است که چندی قبل ازجنوب به تهران آمده بود تا برای خودش کسب و کاری راه بیندازد. ازوقتی مترجم بیماران عرب زبانی شده بود که به تهران مراجعه می‌کردند، درآمدش بد نبود.اما وقتی به دام مواد مخدر افتاد، روزگارش سخت شد و به همین دلیل ناچار به سرقت شد. او به امامزاده‌ها ومراکززیارتی می‌رفت و گوشی تلفن همراه زائران را در خواب به سرقت می‌برد.

سرقت سریالی خودرو به عشق دختر
یکی دیگرازدستگیرشدگان مرد جوانی است که در یک چشم برهم زدن خودرو سرقت می‌کرد. خودش می‌گوید: «اگر شما در 10 قدمی خودرویتان باشید من تنها با یک پیچ گوشتی و یک کلید هر خودرویی را به غیر از بی‌ام و و بنز می‌برم. البته انگیزه من برای سرقت هایم به غیر از مواد مخدر دختری بود که دل بسته‌اش بودم. با او در خیابان آشنا شدم. برای اینکه دلش را به‌دست بیاورم هر بار با یک خودرو سرقتی سر محل حاضر می‌شدم. اما بالاخره رازم فاش شد ولی وقتی فهمید عاشقش هستم مرا پذیرفت به شرطی که دیگر سراغ دزدی نروم. من هم مدتی به حرفش گوش دادم اما افسوس که شیطان دوباره به جلدم رفت و...

دزدان میهمانان عروسی
متهم دیگری که در میان متهمان دستگیرشده اداره آگاهی تهران بود مرد جوانی است که همراه دو دختر و یکی از دوستانش، نقشه سرقت ازمیهمانان مجالس عروسی را می‌کشید. آنها درحالی که لباس‌های میهمانی و به اصطلاح با کلاس به تن داشتند راهی تالارهای شرق تهران شده وهمین که مجلس کمی گرم می شد ازمیهمان‌ها وخودروهایشان سرقت می‌کردند.رئیس پلیس پایتخت نیز دیروز به‌دنبال بازدید از اموال کشف شده، با اشاره به دستگیری 27 باند دزدان فعال در تهران، گفت: از این تعداد 26 باند در زمینه زورگیری، کیف‌قاپی، سرقت منزل و مغازه و سرقت خودرو فعالیت می‌کردند و یک باند سرقت مسلحانه نیزمتلاشی شد. در این طرح 116 سارق و 11 محکوم متواری دستگیر شده‌اند و میلیون‌ها تومان اموال مسروقه کشف شده است.سردار رحیمی با اشاره به کشف سه انبار بزرگ کالای قاچاق اضافه کرد: ارزش تقریبی کالاهای قاچاق در این انبارها بیش از 20 میلیارد تومان تخمین زده شده است. در این انبارها بیش از 10هزار کارتن اجناس قاچاق کشف شده که در آن انبوهی از داروهای تقلبی بدنسازی و قاچاق وجود داشت. همچنین انبارهای بزرگ مواد غذایی قاچاق هم توسط مأموران کشف و منهدم شد.

انهدام باند جاعلان حرفه‌ای
رحیمی همچنین از دستگیری باند 10 نفره جاعلان مهرها و اسناد سازمان‌های دولتی خبر داد و گفت: مهری از هیچ سازمانی نبوده که این باند جعل نکرده باشند. آنها با پیچیده‌ترین روش‌های نوین مهرهای سازمان‌هایی همچون وزارت کشور، راهنمایی و رانندگی، قوه‌قضائیه، دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی و... را جعل می‌کردند که طی یک هفته کار عملیاتی، شناسایی و دستگیر شدند. این افراد از مدرک دیپلم تا فوق‌لیسانس را جعل می‌کردند و به گونه‌ای ضوابط را رعایت می‌کردند که این مدارک کاملاً واقعی به نظر می‌رسیدند حتی مهرهای برجسته‌ نیزپای مدارک می‌خورد.

۱۳۹۶/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...