نسخه چاپی

حرفهای ترامپ بازار ارز را تكان نداد

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در خصوص تاثیر صحبت‌های ترامپ بر تجارت خارجی ایران گفت: با توجه به رویكرد مثبتی كه اروپا در چند سال اخیر نسبت به ایران از خود نشان داده، بعید می‌دانم كه نگرش آنها نسبت به بازار بزرگی همچون ایران كه دارای فرصت‌های متعدد تجاری است، تغییر پیدا كند.

به گزارش نما به نقل از ایلنا: عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در خصوص تاثیر صحبت‌های ترامپ بر تجارت خارجی ایران گفت: با توجه به رویکرد مثبتی که اروپا در چند سال اخیر نسبت به ایران از خود نشان داده، بعید می‌دانم که نگرش آنها نسبت به بازار بزرگی همچون ایران که دارای فرصت‌های متعدد تجاری است، تغییر پیدا کند.

مجید غدیری ادامه داد: هفته گذشته بانک مرکزی در بازار ارز، رویکرد تازه‌ای را آغاز کرد و به سمت تثبیت نرخ ارز رفت که اکنون شاهد هستیم این سیاست جواب داده و علی‌رغم سخنان ترامپ، بازار هیچ تغییری نکرد و آرام بود. ضمن آنکه تا الان تحریمی هم اضافه نشده است.

رئیس انجمن تولید کنندگان خوراک دام و طیور تصریح کرد: ما بیشترین مراوده تجاری را با روسیه، چین و اتحادیه اروپا داریم و دقیقا همین کشورها بودند که از برجام حمایت کردند. صحبت‌های دیروز رئیس جمهور آمریکا این پیام را داشت که بعید است به این زودی ها روابط تجاری ایران و آمریکا آغاز شود .

وی در خصوص اثرگذاری صحبت‌های ترامپ بر روی شرکتهای بزرگ بین المللی گفت: به طور حتم این شرکت‌ها با احتیاط بیشتری با ایران برخورد خواهند کرد و قبل از هر قراردی ابعاد حقوقی آنرا در خصوص وزارت خزانه‌داری آمریکا خواهند سنجید. از طرف دیگر شرکتی مانند بویینگ هنوز قرارداد خود با ایران را لغو نکرده که این امر نشان می دهد آنها به صحبت‌ها و فریاد های ترامپ عادت کرده اند.

غدیری در پایان گفت: نباید وسعت و فرصت بازاری چون ایران را فراموش کنیم. بازار ایران به قدری اهمیت دارد که شرکت‌های اروپایی پذیرفته‌اند که در مقابل آمریکا بایستند. ممکن است در اثر فشارهای آمریکا سرعت سرمایه گذاری و تجارت با کشورمان کندتر شود اما به طور حتم متوقف نخواهد شد.

۱۳۹۶/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...