نسخه چاپی

مسمومیت 42 كودك بر اثر مصرف قرص متادون

مدیرگروه سلامت دانشگاه علوم‌پزشكی رفسنجان گفت: سال گذشته 42 فقره مسمومیت برای كودكان زیر پنج سال رفسنجانی اتفاق افتاده است.

به گزارش نما به نقل از برنا ، پروین نخعی گفت : والدین باید توجه داشته باشند شیشه‌های حاوی متادون را در دسترس کودکان قرار ندهند و یا اگر محتوی متادون را در شیشه‌های شربت سرماخوردگی قرار می‌دهند این شیشه را در معرض دید کودکان قرار ندهند.

نخعی افزود: شعار جهانی هفته کودک "هر کودک نشانه خدا است" است و کودکان انگیزه زندگی و مایه نشاط برای والدین هستند بنابراین باید بیشتر از هر زمانی از این نونهالان مراقبت کرد.

وی عنوان کرد: گروه سلامت و خانواده شامل 5 گروه سنی به اضافه مادران باردار و برنامه‌ باروری سالم است که گروه‌های سنی شامل کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان، سالمندان است و برای هر گروه سنی اقدامات خاصی انجام شده است.

نخعی خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که انجام دادیم، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای احیای نوزادان و کودکان بود چرا که هرگاه برای کودک حادثه‌ای رخ داده، خانواده و اطرافیان نمی‌دانند که چگونه با آن حادثه برخورد کنند و متاسفانه مرگ کودکان بدلیل حوادث، بالاست و در واقع از علل اصلی مرگ کودکان در رفسنجان حوادث است لذا تمرکز خود را بر پیشگیری از حوادث گذاشته‌ایم.

نخعی اظهار داشت: با توجه به اینکه در کل دنیا نشستن کودکان زیر 12 سال جلوی ماشین ممنوع است ولی گاهی اوقات کودک بدون صندلی کودک و بدون بستن کمربند ایمنی جلو می‌نشیند یا ایستاده یا سر و بدن خود را تا نصفه از شیشه ماشین بیرون برده و یا اینکه کودک از ماشین‌هایی که سقف‌شان باز می‌شود خود را بیرون می‌برد که امکان دارد با کوچکترین ترمز، گردن یا قفسه سینه کودک به موانعی از ماشین برخورد و دچار حادثه‌ای تلخ و ناگوار شوند.

مدیر گروه سلامت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه متاسفانه اینگونه حوادث ترافیکی در رفسنجان مرتب تکرار می‌شود، تصریح کرد: در 6 ماهه نخست امسال از 8 مورد مرگ کودکان زیر پنج سال 5 مورد مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

نخعی خاطرنشان کرد: حادثه قابل اجتناب است و این مرگ‌ها با کمی دقت و توجه والدین قابل اجتناب است و جلوی چنین حوادثی را راحت‌تر می‌توان گرفت. سال گذشته نیز از مجموع 29 مورد مرگ کودک زیر پنج سال در رفسنجان 7 مورد بر اثر حوادث ترافیکی بوده است.

۱۳۹۶/۷/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...