نسخه چاپی

نظر گزینه وزارت علوم درباره مهاجرت نخبگان چیست؟

وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری معتقد است نباید مانع مهاجرت و رفتن دانشجویان علاقه‌مند به خارج از كشور شد.

به گزارش نما، منصور غلامی در پاسخ به سئوالی درباره برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در صورت رأی اعتماد مجلس به وی برای کاهش میزان مهاجرت نخبگان از کشور، تصریح کرد: وزارت علوم هیچ منعی برای مهاجرات دانشجویان ندارد.

وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به آموزه‌های اسلامی و حدیث پیامبر در خصوص یادگیری علوم در دورترین نقاط دنیا، گفت: نگرانی در حوزه مهاجرت وقتی ایجاد می‌شود که ما در کشور نتوانیم از این متخصصان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بهره بگیریم ولی اگر این دانشجویان برای تحصیل از کشور خارج شوند و مجددا پس از اتمام تحصیل خود به کشور بازگردند، این موضوع نه تنها اشکال و ایرادی ندارد بلکه در برخی موارد مفید هم است.

باید برای دانشجویان مهاجر انگیزه‎های بازگشت ایجاد کرد

گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم، تقیقات و فناوری تأکید کرد: یکی از مباحث مهم پیش روی وزارت علوم طی 4 سال آینده، ایجاد انگیزه برای بازگشت دانشجویان مهاجرت‌کرده تحصیلی است.

وی با تأکید بر اینکه نباید مانع مهاجرت و رفتن دانشجویان علاقه‌مند به خارج از کشور شد، عنوان کرد: در این صورت وضعیت علم و دانش در کشور در یک دایره بسته قرار خواهد گرفت و هیچ‌گاه پیشرفتی در جهت علمی برای ما حاصل نخواهد شد.

دانشجویان مهاجر چیزی جز درآمد متناسب با کار و آسایش فکری برای بازگشت نمی‌خواهند

رئیس دانشگاه بوعلی همدان با طرح سئوالی یادآور شد: مگر فرزندان ما برای بازگشت به کشور چه چیزی می‌خواهند؛ آن‌ها برای بازگشت به کشور شغل، درآمد متناسب با شرایط کاری و آسایش فکری می‌خواهند که اگر این موارد فراهم شود، تمام کسانی که مهاجرت تحصیلی کرده‌اند به کشور باز می‌گردند

۱۳۹۶/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...