نسخه چاپی

وزیر ارتباطات: مدل اینترنت ایران باید نامحدود شود

به گزارش نما - ایلنا نوشت: ارائه خدمات ارتباطی نسل جدید در روستاها و مناطق دورافتاده توجیه اقتصادی ندارد/ مدل اینترنت ایران باید نامحدود شود

آذری جهرمی گفت: ارائه خدمات ارتباطی در مناطق روستایی و دور افتاده برای اپراتورهای ثابت و سیار توجیه اقتصادی ندارد. در واقع ارائه خدمات ارتباطی در این ماطق وظیفه دولت است که در حال حاضر با سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از غرفه خبرگزاری ایلنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به مشکلات ارتباطی در روستاها و مناطق دور افتاده گفت: در قوانین ارتباطی کشور، ردیفی با نام خدمات اجباری در کشور وجود دارد که به منظور اجرای این قوانین، بودجه‌ای برای ارتقا خدمات ارتباطی نقاط روستایی، دورافتاده و کمتر توسعه پیدا کرده کشور به نسل‌های جدید ارتباطی در وزارت ارتباطات در نظر گرفته شده است.

وزیر ارتباطات در رابطه با اهداف خدمات اجباری وزارت ارتباطات خاطر نشان کرد: برای تحقق عدالت اجتماعی و کاهش شکاف دیجیتالی میان بخش‌های مختلف کشور باید اپراتورها با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی و کمتر توسعه پیدا کرده خدمات ارائه کنند.

آذری جهرمی با بیان این که ارائه خدمات ارتباطی نسل جدید در روستاها و مناطق دورافتاده برای اپراتورها توجیه اقتصادی ندارد، گفت: ارائه خدمات ارتباطی در مناطق روستایی و دور افتاده برای اپراتورهای ثابت و سیار توجیه اقتصادی ندارد. در واقع ارائه خدمات ارتباطی در این مناطق وظیفه دولت است که در حال حاضر با سرمایه گذاری در حال انجام است.

وی تاکید کرد: باید مدل اینترنت ایران از مدل فروش حجمی به مدل نامحدود تغییر پیدا کند.

۱۳۹۶/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...