نسخه چاپی

لاریجانی: باید از گردنه‌های اقتصادی عبور كرد

به گزارش نما- ایرنا نوشت:رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی مشکلات اقتصادی کشور در جلسه روز دوشنبه سران قوا افزود: کمیسیون اقتصادی روی چند کار مهم تمرکز کاری داشته باشد، به طور مثال لایحه مالیات بر ارزش افزوده را با رفع مسائل به سرانجام مشخص برساند.

علی لاریجانی عصر امروز- سه شنبه- در نشست مشترک با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این مطلب افزود: کمیسیون اقتصادی در این راستا از نظرات و دغدغه های تولیدکنندگان استفاده کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حجم کار کمیسیون اقتصادی سنگین است اما اگر قوانین در بخش اقتصادی به صورت صحیح ساماندهی شود در اقتصاد کشور تأثیرات مثبت خواهد گذاشت.

لاریجانی با قدردانی از تلاش های اعضای کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: از وضعیت اقتصادی کشور اطلاع دارید و با توجه به موضوعات می توان به صورت اجمالی عنوان کرد که بودجه تعادل ندارد، اما باید با تلاش و همکاری، شرایطی را به وجود آورد که از گردنه ها عبور کرد.

**بررسی مشکلات اقتصادی کشور در جلسه سران قوا
رئیس قوه مقننه با اشاره به بررسی مشکلات اقتصادی کشور در جلسه روز گذشته -دوشنبه- سران قوا گفت: کمیسیون اقتصادی روی چند کار مهم تمرکز کاری داشته باشد به طور مثال لایحه مالیات بر ارزش افزوده را با رفع مسائل به سرانجام مشخص برساند و در این راستا از نظرات و دغدغه های تولیدکنندگان استفاده کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع بکارگیری صندوق مکانیزه های فروش باید مورد توجه قرار گیرد و همچنین لایحه ایجاد مناطق آزاد اقتصادی باید در اولویت بررسی کمیسیون باشد البته ملاحظات رعایت شود تا شرایط سرمایه گذاری تسهیل شود.

**تأکید بر لزوم مبارزه با قاچاق کالا
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد: در مبارزه با قاچاق باید به سرمنشأها توجه شود و با این معضل مبارزه جدی کرد.

لاریجانی با اشاره به لزوم رفع مسائل اقتصادی در حوزه های مختلف افزود: از ظرفیت سرمایه ایرانیان خارج از کشور باید استفاده بهینه شود و شرایط برای سرمایه گذاری ایران در خارج از کشور تسهیل شود. نکته دیگر اینکه توسعه صادرات مشهود به حمایت پایدار و دائمی از این موضوع است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در توصیه به اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: باید برای رفع مشکلات اقتصادی، اولویت بندی مشخص مدنظر باشد و در این راستا باید نمایندگان تلاش کنند مصوبه های خوبی در مجلس به تصویب برسد و نظارت موثری بر اجرای قوانین وجود داشته باشد.

لاریجانی تصریح کرد: پیشنهاد می شود رسیدگی به موضوعاتی مانند لوایح بکارگیری صندوق مکانیزه فروش، ایجاد مناطق آزاد اقتصادی جدید، مالیات بر ارزش افزوده، مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اولویت کاری باشد و همچنین به بحث ساماندهی بانکداری در کشور رسیدگی جدی شود؛ البته در بررسی لوایح تلاش شود تا شاکله موضوعات تغییر نکند که شورای محترم نگهبان به آن ایراد وارد کند.

۱۳۹۶/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...