نسخه چاپی

بازگشت دوباره اوباما به صحنه جهانی

باراك اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریكا با آغاز تور مسافرتی به سه كشور چین هند و فرانسه و دیدار با رهبران هند و چین آن هم درست زمانی كه ترامپ به تازگی با آنها دیدار كرده، به صحنه سیاسی جهان بازگشت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با آغاز تور مسافرتی به سه کشور چین هند و فرانسه و دیدار با رهبران هند و چین آن هم درست زمانی که ترامپ به تازگی با آنها دیدار کرده، به صحنه سیاسی جهان بازگشت.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، برنامه سفر پنج روزه باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا سخنرانی‌ دیدار با رهبران و حضور در مراسم ویژه جوانان و مراسم امضا اعلام شده است.

اوباما روز سه‌شنبه وارد شانگهای شد. قرار است وی پس از حضور در یک کنفرانس تجاری راهی پکن شود . رئیس‌جمهور سابق آمریکا قرار است با شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین که چند هفته قبل میزبان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا بود دیدار کند. دفتر اوباما اعلام کرد که اقتصاد جهانی، تغییرات آب‌وهوایی و دیگر مسائل مورد گفتگو قرار خواهد گرفت.

وی سپس راهی هند می‌شود و دیداری با نارندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور خواهد داشت اوباما معمولا از این سفرها و سخنرانی‌هایش برای صحبت درباره همه چیز از سیاست گرفته تا امور شخصی و فرهنگی بهره می‌گیرد.

این سفرهای برون مرزی از سوی اوباما برای حضور در نشست بنیاد اوباما در دسامبر سال جاری میلادی صورت می‌گیرد.

سفر رئیس جمهوری سابق آمریکا به هندوستان در حالی صورت می‌گیرد که ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی آمریکا اکنون در این کشور است و در یک نشست کارآفرینی حضور دارد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز شنبه آخرین سخنرانی خود را در پاریس خواهد داشت مشاوران وی احتمال دیدار اوباما مکرون را بعید ندانسته‌اند.

اوباما از زمان خروج از کاخ سفید در اوایل سال جاری میلادی سنت طولانی مدت مربوط به عدم حضور روسای جمهوری سابق در عرصه‌های سیاسی را شکسته است که شامل بیانیه‌های عمومی درباره مهاجرت می‌شود؛ وی در این سخنرانی تعلیق برنامه حمایت از کودکان مهاجر موسوم به DACA توسط ترامپ را مورد انتقاد قرار داد. این برنامه در دوران اوباما اجرایی شده بود.

اوباما همچنین جمهوری خواهان را به دلیل عدم حمایت از برنامه سلامت موسوم به "ObamaCare" مورد سرزنش قرار داده است. همچنین ترامپ را به خاطر خروج آمریکا از توافق تغییرات جوی پاریس به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

۱۳۹۶/۹/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...