نسخه چاپی

كلوچه ملایر در فهرست ثبت آثار ملی معنوی

عکس خبري -کلوچه ملاير در فهرست ثبت آثار ملي معنوي

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر از ثبت كلوچه ملایر در فهرست آثار ملی معنوی خبر داد.

به گزارش نما ،ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و گردشگری در شهرستان ملایر وجود دارد اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ اثر از این آثار در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه تعدادی از این آثار اثر ناملموس و معنوی همچون آیین شیره‌پزی مانیزان است از ثبت کلوچه ملایر به جمع آثار میراث معنوی در کشور خبر داد و گفت: پرونده ثبت کلوچه ملایر در حال پیگیری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با بیان اینکه در نشست شورای عالی ثبت ملی که نهم دی  در تهران تشکیل شد این اثر به جمع آثار ملی و معنوی کشور پیوست افزود: این اثر در شورای ثبت وزارت میراث فرهنگی مورد تایید قرار گرفته و به زودی حکم آن ابلاغ می‌شود.

وی از فعالیت ۶۵ واحد کلوچه‌پزی در سطح شهرستان ملایر خبر داد و گفت: این واحدها علاوه بر سطح شهر در روستاهای مختلف این شهرستان نیز مشغول فعالیت هستند.

جلیلی با بیان اینکه حدود ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این حرفه فعالیت دارند تصریح کرد: کلوچه ملایر در رونق اقتصادی این شهر نقش بسیار مهمی را دارد و بسیاری از مسافران آن را به عنوان سوغات از این شهرستان خریداری می‌کنند.

منبع :فارس

۱۳۹۸/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...