نسخه چاپی

اختصاصی نما:

مجلس چگونه می تواند در راس امور قرار بگیرد؟

عکس خبري -مجلس چگونه مي تواند در راس امور قرار بگيرد؟

پیام امام خامنه ای از یك جهت نشان دهنده ی تكلیف و هدف بزرگی است كه بر دوش نمایندگان ملت گذاشته شده و از جهت دیگر بیان كننده ی نقشه ی راه و چگونگی دست یافتن به این تكلیف و هدف است.

شیما احمدی- مجلس یازدهم از 7 خرداد ماه کار خود را با قرائت پیامی از امام خامنه ای شروع کرد. پیام امام خامنه ای از یک جهت نشان دهنده ی تکلیف و هدف بزرگی است که بر دوش نمایندگان ملت گذاشته شده و از جهت دیگر بیان کننده ی نقشه ی راه و چگونگی دست یافتن به این تکلیف و هدف است. در صورتی که به درستی به نکات موجود در پیام مقام معظم رهبری عمل شود فلسفه ی وجودی مجلس، سرفرازی ملت و در راس امور بودن مجلس خواهد بود.
حال باید ببینیم که شرط یا شروط اینکه مجلس در رأس امور باشد و از این طریق به تعبیر امام خامنه‌ای، کشور به هدف‌های والای خود دست پیدا کند، چیست؟ پاسخ این سؤال یا سؤالاتی از این نوع در پیام افتتاحیه مقام معظم رهبری آمده است. اما شروط:
1/ مجلس باید به اوضاع اقتصادی و معیشتی سر و سامان دهد در واقع وجود اقتصاد ناکارآمد علاوه بر این‌که خود مرکز ثقلِ راهبرد دشمن است، وسیله‌ای برای پیشبرد راهبردهای دیگر در زمینه فشار حداکثری است. علاوه بر این موضوع اقتصاد یکی از ملموس ترین و مهمترین کارکردهای یک نظام برای مردم است و به همین دلیل است که بیشترین فشار دشمن بر مردم از این حوزه صورت می گیرد. اما خوشبختانه راهکار خروج از این بحران تحت عنوان اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری و کارشناسان تبیین شده است و اگر مسئولین به این راهکار توجه کنند نقشه های دشمن نقش بر آب می شود
2/ مجلس باید به مقوله ی فرهنگ توجه ویژه ای داشته باشد در واقع فرهنگ مؤلفه‌ای تقریباً فراموش‌ شده است که بسیاری از مشکلات فعلی جامعه از همین‌جا نشئت می‌گیرد؛ جایی که دشمن از غفلت مسئولین استفاده می کند و هویت اسلامی ایرانی جوانان را به تاراج می‌برد. درست است که مقوله ی فرهنگ و اقتصاد به هم مرتبط است و این دو در هم تنیده شده اند و بسیاری از مشکلات فرهنگی از فقر و مشکلات اقتصادی سرچشمه می گیرند ولی اگر مجلس با ایجاد قوانین کارشناسی شده، مراکز فرهنگی و جوانان مؤمن انقلابی را تقویت کند، خیلی از معضلات حل خواهد شد.
3/ مجلس باید به گونه ای عمل کند که مدیران پاکدست جرات و شهامت کارهای بزرگ را پیدا کنند و بدانند در مقابل تخریب‌ها، پناهگاهی به نام مجلس شورای اسلامی را دارند و از مدیران ناکارآمد و آلوده جرأت دست‌اندازی به مناصب و موقعیت‌ها و اموال عمومی گرفته شود این وظیفه‌ای بسیار حساس است چرا که از یک طرف تمامی نمایندگان باید به تلاش شبانه روزی بپردازند و از طرف دیگر باید از ظرفیت نیروهای مخلص انقلابی خارج از مجلس کمک بگیرند . چرا که نظارت بر کار مدیران و برکناری مدیران ناکارآمد و آلوده کار بسیار حساسی است از یک طرف نوع عملکرد مجلس نباید به صورتی باشد که باعث اختلاف و انشقاق قوا شود و از طرف دیگر مجلس نباید خود را درگیر ملاحظات بی مورد کند پس در این ماجرا نمایندگان محترم به‌خصوص در دوره زمانی که دولت عمدتا در بردارنده طیف فکری مقابل مجلس کنونی است، بسیار حساس است و به تفکر و تامل بسیار نیاز دارد.
4/ .مجلس باید تمام توان خود را برای اجرای عدالت بکار بگیرد و باایجاد قوانین کارشناسی شده، یا اصلاح قوانین گذشته، به اجرای این مهم در جامعه ی اسلامی کمک کند

۱۳۹۹/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...