نسخه چاپی

احمد كریمی اصفهانی در گفتگو با نما:

سرچمشه گرانی ها دولت است

عکس خبري -سرچمشه گراني ها دولت است

عضو هیئت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص اختلاف بین ایران‌خودرو و ستاد تنظیم بازار خاطرنشان كرد: هر دوی این نهادها مربوط به دولت هستند. اختلاف اینها و خلاف گفتن بعضی از مسئولین باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود. این مسائل باید از سرچشمه یعنی دولت اصلاح شوند.

احمد کریمی اصفهانی، عضو هیئت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی، در باره افزایش قیمت‌ها به خبرنگار نما گفت: نظارت زمانی معنا پیدا می‌‌کند که دولت کارهایش را با سامان حساب‌شده‌ای پیش ببرد، در اینجا نظارت با افزایش افسار گسیخته قیمت‌ها برخورد می‌کند.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه روزانه در صد قابل توجهی بر قیمت ارز افزوده می‌شود قیمت خیلی از کالاهای ما که وابسته به ارز هستند، چه کالاهای اساسی و چه کالاهای غیر اساسی، حتی زمین و خودرو رو به افزایش‌اند.

عدم اعتماد مردم

این عضو هیئت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه متأسفانه هر بار همتی، رئیس بانک مرکزی، در باره کنترل قیمت ارز صحبت کرد فردای آن شاهد افزایش قیمت ارز هستیم، علت را این‌گونه گفت: مردم به برخی از مسئولین به دلیل اینکه مکرراً خلاف گفته‌اند اطمینان ندارند.

وی مطرح کرد: با وجودی که مسئولین وارد کنترل قیمت خودرو شدند، اما در حین سامان دادن دو باره قیمت‌ها افزایش پیدا کرد، چون عملکرد بعضی از مسئولین بسیار بد است و خلاف می‌گویند.

کریمی اصفهانی تصریح کرد: تا زمانی که مسئولین با مردم رو راست نباشند و درست نگویند معلوم نیست بتوانیم قیمت‌های واقعی را داشته باشیم.

وی در خصوص عدم ورود نهادهای نظارتی بر کنترل قیمت‌ها گفت: نهادهای نظارتی اول باید به مسائل دولت برسند. بانک مرکزی یکی از نهادهای ناظر بر این وضعیت است. وقتی خودش خلاف می‌کند چه برسد به دیگران.

این عضو هیئت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص اختلاف بین ایران‌خودرو و ستاد تنظیم بازار خاطرنشان کرد: هر دوی این نهادها مربوط به دولت هستند. اختلاف اینها و خلاف گفتن بعضی از مسئولین باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود. این مسائل باید از سرچشمه یعنی دولت اصلاح شوند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت ارز صرفاً سیاسی نیست، گفت: دولت مکرراً می‌گوید ما به اندازه تقاضا ارز داریم. کارشناسان امر و دست اندر کاران این حرف را خلاف می‌دانند، چون اگر ارز به اندازه تقاضا هست چرا عرضه نمی‌کنند.

کریمی اصفهانی افزود: الان حتی برای کسانی که ارز از دولت نگرفته‌اند مانع ایجاد کرده‌اند که کالاهایشان وارد کشور نشود.
وی در پایان صراحتاً گفت: عده‌ای داخل کشور فکر می‌کنند فشارها را زیاد کنند تا ما برای مذاکره آماده شویم، اما باید بدانند این خوابی است که هرگز تعبیر نخواهد شد. هر کسی که چنین فکری می‌کند و به مشکلات و گرانی‌ها دامن می‌زند تا کسانی را که آماده رفتن پای میز مذاکره نیستند آماده کند، بداند این خوابی است که تعبیر نمی‌شود.

۱۳۹۹/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...