نسخه چاپی

صادرات 170 میلیون دلاری تعاونی‌های استان مازندران

عکس خبري -صادرات 170 ميليون دلاري تعاوني‌هاي استان مازندران

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: میزان صادرات شركت‌های تعاونی بیش از 170 میلیون دلار محصولات تولیدی ، كشاورزی ، صنعتی ،خدمات فنی مهندسی شركت های تعاونی به كشورهای خاورمیانه ، آسیایی ،اروپایی و كشورهای عربی است.

به گزارش نما ،روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، کامراناصغری در مراسم پانزدهمین دوره معرفی تعاونی‌های برتراستان مازندران که با حضور استاندار و تعاونگران در استانداری مازندرانبرگزار شد، اظهار کرد: استان با داشتن ظرفیت‌های بالا در زمینه تولیدمحصولات کشاورزی، شیلاتی، گردشگری، دریایی، صنایع دستی، می‌تواند در ایجاد،گسترش و توسعه تعاونی‌ها و به دنبال آن تولید و اشتغال پایدار نقش مهمی راایفا کند.
وی با اشاره به این که تعاونی‌هاکانون‌های اقتصادی و اجتماعی هستند که با اشاعه فرهنگ تعامل و مشارکتهماهنگ برای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه افراد جامعه به ویژه جوانانتحصیلکرده، فراهم کننده شغلی پایدار است، تصریح کرد: اشاعه فرهنگ مشارکت دربین جوامع و حضور مردم در صحنه‌های اقتصادی و اجتماعی و مشارکت فکری ومالی آنها بهترین تضمین برای افزایش آگاهی‌ها، افزایش بهره‌وری تولید وتوزیع کاهش توقعات و انتظارات کاذب، بهینه‌سازی تعادل بین نیازها و امکاناتاست، از طریق فعالیت‌های تعاونی، سطح زندگی مردم به مراتب بهتر و سریع تراز شرایط بخش خصوصی ارتقاء می‌یابد.
مدیرکلتعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: در حال حاضر بیش از 13 هزارتعاونی با حدود 2 میلیون و 800 هزار عضو با ایجاد 154 هزار شغل در بخش‌هایمختلف ، در حالکار و فعالیت هستند.
وی ادامه داد:براساس اعلام اتاق تعاون ایران، نتایج حاصله از پایش محیط کسب و کار بخشتعاون در زمستان 98، نشان از این دارد که استان مازندران دارای رتبه نخست وبهترین محیط کسب و کار در بخش تعاون کشور است.
اصغریبیان کرد: طی آخرین پایشی که اتاق تعاون ایران در زمستان سال 98 در زمینهوضعیت محیط کسب و کار در بخش تعاون استان‌های کشور انجام داد، استانمازندران با شاخص 4.03 از 10 (نمره بدترین ارزیابی 10 است) دارای بهترینمحیط کسب و کار در سطح استان‌های کشور ارزیابی شده و استان هرمزگان با شاخص5.25 پس آن قرار دارد.
وی گفت: این مهم درحالی رخ داده است که در سال 97 استان مازندران دارای شاخص 6.11 بود ولی باتلاش مجموعه دولت و تعاونگران بهبود خوبی را در این حوزه شاهد هستیم.
مدیرکلتعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از اجرای طرح روستا تعاون در استان بهمنظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانایی‌های اجرایی بخش تعاون در سطحروستاها، توسعه و توانمندسازی تعاونی‌های روستایی، رونق اقتصادی، مشارکتسازمان یافته و کار آفرینی اقتصادی روستاییان در قالب مشارکت گروهی خبرداد.
وی با اشاره به تشکیل و فعال‌سازیبیش از 53 تعاونی توسعه روستایی در قالب طرح روستا تعاون، افزود: بیش از1700 شرکت تعاونی در گرایش‌های مختلف تولیدی ، توزیعی و خدماتی تاسیس و ثبتشده است.
اصغری از توانمند کردن تعاونی‌هایاستان مازندران با پرداخت بیش از 35 میلیارد و 760 میلیون تومان خبر داد وگفت: میزان صادرات شرکت‌های تعاونی بیش از 170 میلیون دلار محصولات تولیدی ،کشاورزی ، صنعتی ،خدمات فنی مهندسی شرکت های تعاونی به کشورهای خاورمیانه ،آسیایی ،اروپایی و کشورهای عربی است.
آریا

۱۳۹۹/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...