نسخه چاپی

سردار سپهر در گفتگو با نما:

فرهنگ دفاع مقدس روحیه خودباوری را افزایش می‌دهد

عکس خبري -فرهنگ دفاع مقدس روحيه خودباوري را افزايش مي‌دهد

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: فرهنگ دفاع مقدس با توجه به گستردگی‌ای كه دارد، روحیه خودباوری را افزایش می‌دهد.

سردار محمدحسین سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار نما، بر تأثیرگذاری دفاع مقدس در افزایش قدرت بازدارندگی کشورمان اشاره کرد و گفت: ما یک تجربه بزرگی را در دوران دفاع مقدس به دست آوردیم و آن دستاورد خودباوری است؛ یعنی اینکه ما به این باور رسیده‌ایم در تمامی حوزه‌ها؛ ازجمله نظامی به خودکفایی دست یابیم.

وی افزود: همچنین در دوران دفاع مقدس به این باور دست یافتیم که با ایمان به خداوند و اتکا به خود می‌توان مقابل ابرقدرت‌ها ایستاد.
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: این باورها سبب شد تا امروزه در صنعت دفاعی، مدیریت کشور و فرماندهی دفاعی به یک پیشرفت چشم‌گیر و خیره‌کننده دست یابیم.

سردار سپهر با بیان اینکه دفاع مقدس باعث شد تا برروی داشته‌های خود متمرکز شویم، افزود: نگاه به درون و خودکفایی از پشتوانه‌های پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی محسوب می‌شوند.

وی یادآور شد: با توجه به نیاز روزافزون جمهوری اسلامی به برخورداری از علوم نوین دفاعی و نظامی، برروی دانشگاه و توسعه این علوم در مراکز علمی تمرکز کردیم که امروزه نخبگان و فرماندهانی ازاین دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شدند که عنصر مهم در پیشرفت دفاعی کشور به حساب می‌آیند.

سپهر خاطرنشان کرد: تجارب فرماندهی و مدیریتی در دوران دفاع مقدس، سرمنشأ تولید اقتدار دفاعی هستند که همین موضوه باعث شده تا جزء برجستگان عالم محسوب شویم.

وی ادامه داد: به لطف دستاوردهای موفقی که از دفاع مقدس کسب کرده‌ایم به راحتی مقابل دشمنان می‌ایستیم و دشمن جرئت تجاوز به ایران یا جنگ با ما را ندارد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش دفاع مقدس در توسعه فرهنگی کشورمان گفت: به مدد دفاع مقدس، هزاران جلد کتاب در این حوزه توسط نویسندگان مختلف منتشر شده‌اند که اگر عناوین مدافعین حرم و انقلاب اسلامی را هم به آنها اضافه کنیم، به آمار گسترده دست خواهیم یافت.

سپهر خاطرنشان کرد: دفاع مقدس بخش ادبیات و هنر را دستخوش تغییر قرار داد و ادبیات و هنر ما را که تأثیرگرفته از فرهنگ غرب بود، از پوچی نجات داد و به سمت تعالی هدایت کرد.

وی گفت: دفاع مقدس فرهنگ ایستادگی را در میان ملت ایران به خصوص جوانان گسترش داد که در آن زمان بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان داوطلبانه عازم جبهه‌ها می‌شدند و این نشان از گستردگی فرهنگ دفاع مقدس دارد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین فرهنگ دفاع مقدس را سدی مهم در برابر تهاجم فرهنگی غرب عنوان کرد و یادآور شد: باید مسئولان و مدیران کشور برای تعالی فرهنگ دفاع مقدس بیش از گذشته تلاش کنند تا نسل جوان تحت تأثیر فرهنگ غرب قرار نداشته باشد.

۱۳۹۹/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...