نسخه چاپی

فردا آخرین مهلت پذیره‌نویسی صندوق ETF پالایشی

عکس خبري -فردا آخرين مهلت پذيره‌نويسي صندوق ETF پالايشي

مدیر تحقیق و توسعه بورس تهران گفت: نزدیك به ۸۰ درصد معاملات بازار سرمایه از طریق سرمایه گذاران حقیقی و اغلب به صورت برخط و تنها پنج درصد معاملات از طریق صندوق های سرمایه گذاری در حال انجام است.

به گزارش نما، رضا کیانی درباره حجم معاملات صندوق‌های سرمایه گذاری در بازار سرمایه اظهار کرد: در حال حاضر تنها پنج درصد معاملات از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری صورت می‌پذیرد این در حالی است که باید عکس آن اتفاق می‌افتاد تا بازار سرمایه، بازار باثبات تری باشد.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال، شاخص بازار سرمایه نزدیک به ۳۰۰ درصد رشد کرد و پس از آن بازار وارد سیر نزولی شد و نوسانات زیادی را به خود دید.
مدیر تحقیق و توسعه بورس تهران گفت: اکنون حجم معاملاتی که سرمایه گذاران حقیقی در بازار دارند به مراتب بیشتر از حجم معاملاتی است که سرمایه گذاران حقوقی در بازار دارند و سرمایه گذاران تازه وارد به جای اینکه به صورت غیرمستقیم و از طریق نهادهای حرفه‌ای و واسط مثل صندوق‌های سرمایه گذاری وارد بازار شوند ترجیح دادند خود به صورت مستقیم وارد بازار شوند.

کیانی خاطرنشان کرد: بازار سرمایه یک بازار تخصصی است که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

وی افزود: زمانی که سرمایه گذاران غیر حرفه‌ای وارد بازار سرمایه می‌شوند امکان دارد اسیر جو هیجانی شوند که این امر موجب انجام خرید و فروش سریع سهام و در نتیجه ضرر و زیان شدیدی را به دنبال دارد.

منبع: سنا

۱۳۹۹/۷/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...