نسخه چاپی

هاشمی در گفتگو با نما:

صدا و سیما عرصه را به رسانه های خارجی واگذار كرده است/ محتواهای تولیدی با اقبال عمومی مواجه نیست

عکس خبري -صدا و سيما عرصه را به رسانه هاي خارجي  واگذار کرده است/ محتواهاي توليدي با اقبال عمومي مواجه نيست

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما گفت: امروز اغلب محتواهایی كه در صدا و سیما ساخته می شود با اقبال عمومی مواجه نمی شود.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما گفت: امروز اغلب محتواهایی که در صدا و سیما ساخته می شود با اقبال عمومی مواجه نمی شود.

محمد هاشمی؛ عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با خبرنگار نما درباره عزل و نصب های اخیر در سازمان صدا و سیما اظهار داشت: صدا و سیما در خیلی از حوزه ها کارنامه قابل قبولی ندارد و مشخص نیست که سیاست رئیس سازمان صدا وسیما چیست.
وی افزود: معمولاً صدا و سیما در برنامه سازی بسیار ضعیف عمل می کند که برنامه سازی های سرگرمی، سیاسی و اجتماعی نتوانسته خیلی موفق ظاهر شود؛ لذا رسانه ملی در رقابت با رسانه های خارجی تقریباً عقب تر و ضعیف می کند.
رئیس اسبق سازمان صدا و سیما یادآور شد: امروز اکثر علما، بزرگان نظام، عموم مردم و مسئولان از منتقدان جدی سازمان صدا و سیما محسوب می شوند و هر کدام از آنها به نحوی مخالفت خود را اعلام کرده اند و گفته اند که موافق عملکرد فعلی سازمان صدا و سیما نیستند.
هاشمی تأکید کرد: بنابراین به احتمال بسیار زیاد منشأ تغییرات اخیر در سازمان صدا وسیما به انتقادات گسترده علیه این سازمان باز می گردد تا بتواند رضایت عموم و مسئولان را جذب کند.
وی ادامه داد: امروز اغلب محتواهایی که در صدا و سیما ساخته می شود با اقبال عمومی مواجه نمی شود.
این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: متأسفانه صدا و سیما هرازگاهی برنامه هایی را پخش می کند که خط قرمزها و عرف جامعه در آن رعایت نمی شود و به همین خاطر منتقدان هشدار و انتقادات جدی را نسبت به رئیس صدا و سیما مطرح کرده اند که همین مسئله سبب شده تا اقای علی عسگری برای اینکه بتواند از دامنه این انتقادات بکاهد دست مدیران را جابجا کند تا کیفیت محتواهای تلویزیونی افزایش یابد.
هاشمی گفت: متأسفانه نظام مدیریتی کشور ما به گونه ای است که مدیران افراد شایسته را به کار نمی گیرند و شایسته سالاری در سازمان های و نهادهای اجرایی و غیراجرایی دیده نمی شود و همین معضل هم در صدا و سیما به وضوح به چشم می خورد.
وی عنوان کرد: در سازمان صدا و سیما ثبات در مدیریت مشاهده نمی شود؛ لذا ضروری است که رئیس این سازمان با رعایت شایسته سالاری کمتر به تغییر مدیران مبادرت ورزد تا ثبات مدیریتی از بین نرود.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاری سازندگی یادآور شد: صدا و سیما به عنوان تنها رسانه ملی کشور باید برنامه هایی را تولید کند که جاذبه داشته باشند نه اینکه مخاطبان را فراری دهد.

۱۳۹۹/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...