نسخه چاپی

رضایت نولان از فروش فیلم «تنت» و امكان ضرر كمپانی برادران وانر!

عکس خبري -رضايت نولان از فروش فيلم «تنت» و امکان ضرر کمپاني برادران وانر!

میزان فروش ۳۵۰ میلیون دلاری فیلم «تنت» در دو ماه اكرانش و دوران همه‌گیری كرونا، كریستوفر نولان كارگردان این فیلم را راضی كرده است.

به گزارش نما ،فیلم تنت به کارگردانی نولان بعد از بازگشایی سینماها وارد گود اکران شد.

این فیلم که با بودجه 200 میلیون دلاری ساخته شده بود، توسط کمپانی سینمایی برادران وارنر تولید و راهی اکران شد. این فیلم در طی دو ماه فروشش توانست مجموعاً 350 میلیون دلار فروش داشته باشد.

البته این میزان بدون در نظر گرفتن سهم سینماها است و امکان دارد که اگر فروش فیلم بیشتر از این نشود (که با توجه به فروش دو ماهه فیلم و همینطور خیزش مجدد کرونا بعید نیست) برادران وارنر نه تنها به سود نرسند که ضرر هم بکنند.

ورایتی می‌نویسند که تحلیل‌گران گیشه می‌گویند که برادران وارنر در نهایت 100 میلیون دلار ضرر می‌کند اگرچه که کارشناسان وارنر معتقدند که این ضرر نهایتاً 50 میلیون دلار بیشتر نخواهد بود.

نولان نیز به تازگی در مصاحبه‌ای با نشریه لس آنجلس تایمز گفته است که از میزان فروش فیلمش در شرایط کرونایی راضی است. البته باید در نظر داشت که مهم‌ترین سینماهای فروش در آمریکا مانند لس آنجلس و نیویورک بسته بودند که در کاهش فروش فیلم بدون شک اثر داشتند.

نولان در مصاحبه خود گفته است که امکان دارد تحلیل‌گران رسانه‌ها درباره میزان فروش و سود فیلم نتیجه‌گیری درستی ارائه ندهند.

با این اوصاف این رسانه می‌نویسد که بهتر است که استودیوها فیلم‌های مهم خود را برای اکران نگه دارند تا شرایط بهتری برقرار شود.

نکته مهم در این گزارش این است که سودی که کمپانی‌های بزرگ سینمایی قصد دارند تا به آن برسند بدون شک حول ارقامی مانند 100 یا حتی 200 میلیون دلار نیست. این شرکت‌ها برای فیلم‌هایی مانند «تنت» که تنها 200 میلیون دلار هزینه صرف ساخت کرده است، فروش میلیاردی را در نظر دارد همانطور که تا قبل از همه‌گیری کرونا اینچنین بوده است. به عنوان مثال این کمپانی برای فیلم «جوکر» در نهایت 70 میلیون دلار هزینه کرد اما در گیشه بالای یک میلیارد فروش داشت.

در غیر این صورت این شرکت‌ها ترجیح می‌دهند با خیال راحت‌تری فیلم‌هایی با بودجه‌های ساخت پایین در نظر بگیرند که با فروش 200 یا 300 میلیون دلاری بتوانند سود مناسبی را کسب کنند و از نگرانی ضرر هنگفت نیز در امان باشند.

استحکام این کمپانی‌ها در تمام سال‌های فعالیت و با در نظر گرفتن هزینه بالای تولید، توسط سودهای هنگفت خود بوده است نه با ارقامی کوچک.

بنابراین به نظر می‌رسد که صحبت‌های نولان مبنی بر رضایتش از فروش فیلم «تنت» در بازارهای جهانی کمی ساده‌انگارانه باشد خصوصاً اینکه این صاحبان کمپانی‌اند که باید از فروش فیلم اعلام رضایت و یا ناراحتی کنند نه کارگردان.
تسنیم

۱۳۹۹/۸/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...