نسخه چاپی

اختصاصی نما:

آمریكا در مسیر افول

عکس خبري -آمريکا در مسير افول

آنچه امروز به نام انتخابات در آمریكا برگزار می شود یكی از نشانه های فروپاشی و افول ابر قدرت جهانیست.

آنچه امروز به نام انتخابات در آمریکا برگزار می شود یکی از نشانه های فروپاشی و افول ابر قدرت جهانیست. امام خامنه ای دراین باره فرمودند: "وضعیت انتخابات فعلی آمریکا نشان‌دهنده افول لیبرال‌-دموکراسی است." رهبر انقلاب طی سخنان خود عنوان کرد:" که رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا انتخابات در این کشور را متقلبانه‌ترین انتخابات در تاریخ ایالات متحده خوانده است. "
این موضوع پس از سخنرانی رهبر انقلاب بازتاب گسترده ای داشت و سایر سیاستمداران و تحلیل گران را بر آن داشت تا ارتباط افول آمریکا با این انتخابات را مورد بررسی قرار دهند مهمترین نکته در تحلیل کارشناسان این بود که کشوری که مدعی مدیریت جهان است از برگزاری یک انتخابات در کشور خود عاجز مانده و با تنش ها و ناامنی ها در بعضی از ایالات رو به رو شده است که توانایی کنترل آن را ندارد .
این رقابت انتخاباتی بیش از پیش واقعیات درونی آمریکا را به نمایش گذاشت واقعیت هایی که در پشت تبلیغات گسترده پنهان و بزک می شد هم از نظر افشاگری هایی که در قالب مناظره های انتخاباتی مطرح شد و هم در نوع رقابت‌های انتخاباتی و رفتاری که ترامپ و بایدن از خود به نمایش گذاشتند که از هر روشی برای چنگ زدن و به دست آوردن قدرت استفاده می کنند
این انتخابات ناکارآمدی سیستم دموکراسی آمریکایی را برای جهانیان به اثبات رساند، سیستمی که به اعتراف ترامپ، مذهب و اخلاق در آن قربانی مطامع دنیایی سرمایه‌داران شده است.
این همان دموکراسی است که آمریکا میخواست آن را بر جهان مسلط کند راه تسلط این دموکراسی هم یا از راه پیشنهادهای وسوسه کننده و یا انقلاب‌های رنگین و مخملین و یا حتی جنگ! عبور می کند...

۱۳۹۹/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...