نسخه چاپی

پاشینیان: صدها نظامی ارمنستانی بعد از جنگ قره‌باغ همچنان مفقودند

عکس خبري -پاشينيان: صدها نظامي ارمنستاني بعد از جنگ قره‌باغ همچنان مفقودند

نخست‌وزیر ارمنستان ضمن اعلام این كه صدها نیروی ارتش این كشور بعد از درگیری‌های منطقه قره‌باغ كوهستانی همچنان مفقود هستند، گفت امیدوار است آن‌ها را زنده بیابند.

به گزارش نما، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت صدها نفر از نیروهای ارتش این کشور همچنان بعد از درگیری‌های منطقه قره‌باغ کوهستانی مفقود هستند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی گفت: امیدواریم که برخی از آن‌ها را زنده پیدا کنیم. دیروز یک سرباز زخمی پیدا کردیم که قبلاً نام او در فهرست کشته‌شدگان قرار گرفته بود.

پاشینیان افزود تبادل زندانیان، پس از پایان روند تبادل اجساد همه کشته‌شدگان در درگیری‌های قره‌باغ، با باکو آغاز خواهد شد.

این اظهارات او چند روز بعد از آن بیان می‌شود که موافقت کرد نیروهای ارمنستانی را از منطقه قره‌باغ کوهستانی خارج کند و چند منطقه را به جمهوری آذربایجان بازگرداند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان بیش از یک ماه بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی درگیر جنگ بودند. طی این مدت سه بار بر سر توقف درگیری‌ها و آتش‌بس بشردوستانه توافق کردند که دو بار با میانجی‌گری مسکو بود و بار سوم با میانجی‌گری واشنگتن حاصل شد، اما هر بار این توافق نقض و درگیری از سر گرفته شد.

سرانجام ارمنستان توافقنامه‌ای را با روسیه و جمهوری آذربایجان برای پایان دادن به جنگ در قره‌باغ امضا کرد.

طبق توافق ۱۰ بندی مسکو، باکو و ایروان برای توقف جنگ بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی، در ازای خروج ارمنستانی‌ها از برخی مناطق، نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه استقرار می‌یابند.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...