نسخه چاپی

تمهیدات جدید سازمان تامین اجتماعی برای جلوگیری از شیوع كرونا

عکس خبري -تمهيدات جديد سازمان تامين اجتماعي براي جلوگيري از شيوع کرونا

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی از تمهیدات جدید این سازمان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس كرونا خبر داد.

به گزارش نما از سازمان تامین اجتماعی، مهرداد قریب اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های جدید اعمال شده از ابتدای آذر ماه سال جاری توسط ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، تمهیدات و تسهیلات جدیدی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا و صیانت از سلامت بیمه‌شدگان و کارکنان شاغل در واحدهای اجرائی (بیمه‌ای و درمان) و کاهش تردد مراجعین از اول تا ۳۰ آذر ماه اتخاذ شد.

وی افزود: برگزاری جلسات هیات‌های بدوی و تجدیدنظر تشخیص مطالبات، کمیسیون‌های پزشکی (موضوع ماده ۹۱ قانون تأمین اجتماعی) و شوراهای پزشکی در این دوره موقتاً تعلیق شد و متقاضیان حمایت از کارافتادگی به منظور جلوگیری از زایل شدن شرایط مقرر در مواد (۷۵) و (۸۰) قانون تأمین اجتماعی، باید نسبت به حفظ و ادامه بیمه‌پردازی اقدام کنند.
قریب گفت: معرفی متقاضیان انعقاد قرارداد ادامه بیمه با ماهیت غیر اجباری، رانندگان، کارگران ساختمانی و... نیز برای انجام معاینات پزشکی بدو بیمه‌پردازی پایان زمان فوق الذکر، ضروری نبوده و شعب سازمان باید در صورت احراز شرایط مقرر ضمن اخذ تعهد کتبی از بیمه‌شده، نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کنند.
معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: معرفی بیمه‌شدگان به مراجع پزشکی (پزشک معتمد، شورا و کمیسیون پزشکی) هم به منظور بررسی استراحت پزشکی در دوره مذکور موقتاً تعلیق می‌شود.
وی ادامه داد: چنانچه تایید استحقاق درمان مستلزم پرداخت غرامت دستمزد باشد، صدور سند علی‌الحساب و پرداخت تا ۸۰درصد غرامت ایام بیماری بر مبنای حداقل دستمزد با رعایت سایر شرایط قانونی بلامانع است.
قریب گفت: انجام کلیه بازرسی‌ها اعم از کارگاهی و موارد مرتبط با بیمه‌شدگان (بیمه بیکاری، احراز اشتغال قالیبافان، کارگران ساختمانی و غیره) در دوره تعیین‌شده موضوعیت نخواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: جلسات کمیته‌های احتساب سوابق نیز صرفا در رابطه با بیمه‌شدگانی تشکیل می‌شود که تبعات بررسی پرونده‌ها حائز اهمیت و منجر به صدور احکام تعهدات قانونی بلندمدت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل آفریده مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی نیز ۱۸ شهریورماه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به موج سوم ویروس کرونا در فصل پاییز، از تمهیدات ویژه این سازمان همچون اسکرین مراجعان (بیماران مشکوک به کووید ۱۹) در بدو ورود به بیمارستان و... برای مقابله با این بیماری خبر داده بود.



ایرنا

۱۳۹۹/۹/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...