نسخه چاپی

ارزش معاملات انجام شده در بورس و فرابورس

عکس خبري -ارزش معاملات انجام شده در بورس و فرابورس

ارزش معاملات امروز بازار بورس و فرابورس از مرز ۲۲۶۰۰ میلیارد تومان عبور كرد و شاخص كل بورس در اولین روز هفته با بیش از ۲۳ هزار واحد افزایش به كار خود پایان داد.

به گزارش نما، بازار سرمایه در اولین روز هفته اگر چه با افت سهام شرکت‌های گروه خودرو روبرو شد اما افزایش تقاضا در گروه‌های کوچک و بزرگ دیگر بازار منجر به مثبت شدن شاخص شد و شاخص کل بورس با افزایش بیش از ۲۳ هزار واحدی به کار خود در معاملات اولین روز هفته پایان داد و شاخص در نزدیکی کانال ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی قرار گرفت.
در میان صنایع گروه خودرو بیشترین حجم و ارزش معاملات را از آن خود کرد. در نمادهای این گروه بیش از ۶ میلیارد و ۳۴ میلیون سهم جابجا شد و ارزش معاملات امروز گروه خودرو از ۲۶۰۰ میلیارد تومان فراتر رفت. گروه بانکی نیز بعد از گروه خودرو بیشترین حجم و ارزش معاملات را نصیب خود کرد. در این گروه ۵ میلیارد و ۹۷۲ میلیون سهم جابجا شد و ارزش معاملات گروه بانکی بیش از ۲۵۵۲ میلیارد تومان بود. گروه فلزات اساسی نیز با جابجایی ۸۲۹ میلیون و ۵۵۳ هزار سهم به ارزش ۱۶۷۰ میلیارد تومان سومین گروه برتر به لحاظ حجم و ارزش معاملات بودند.

در بازار بورس امروز ۱ میلیون و ۸۳۲ هزار معامله انجام شد و در این معاملات ۱۸ میلیارد و ۲۳۲ میلیون سهم جابجا شد. ارزش معاملات امروز بازار بورس از ۱۶۶۰۰ میلیارد تومان عبور کرد. فارس، فولاد و فملی بیشترین اثر مثبت و خودرو نیز بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

بازار فرابورس امروز شاهد ۷۹۱ هزار و ۶۵۹ معامله بود و در این معاملات ۳ میلیارد و ۷۰۱ میلیون سهم جابجا شد. ارزش معاملات امروز بازار فرابورس از ۶ هزار میلیارد تومان عبور کرد .بپاس، آریا، زاگرس و مارون بیشترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند. شاخص فرابورس امروز با ۳۷۱ واحد افزایش به کار خود پایان داد.

منبع:بااقتصاد

۱۳۹۹/۹/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...