نسخه چاپی

گواهی دستی عوارض ساختمانی موجب رانت می‌شود

عکس خبري -گواهي دستي عوارض ساختماني موجب رانت مي‌شود

سالاری گفت: هنوز بخشی از محاسبه عوارض گواهی‌های ساختمانی سیستمی دستی است كه این منجر به رانت می‌شود.

به گزارش نما ،محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود که در صحن علنی شورای شهر ایراد کرد گفت: ما سعی کردیم مبتنی بر رویکرد همکارانه در کنار معاونت شهر سازی و ادارات مربوطه باشیم و انصافا هم اقدامات ارزشمندی در این معاونت در حال انجام است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تذکر دیگر من درباره موضوع خط آسمان است، گفت: این موضوع چند ماهی است که به سرانجام نرسیده است. گرچه ابعاد کار بسیار گسترده و کار‌های زیادی انجام شده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه دومین بحث درباره شورای عالی شهرسازی است که در این دوره باید همکاری لازم را داشته باشد اظهار کرد: متاسفانه در ماه‌های اخیر این رویکرد جاری نیست؛ به طور مثال شهرداری هزار و ۱۶۸ هکتار به بافت فرسوده اضافه کرد که این رویکرد منجر به کاهش درآمد جدی شهرداری می‌شود، زیرا شهرداری در بافت‌های فرسوده عوارضی دریافت نمی‌کند.

او گفت: با وجود اینکه کمیسیون ماده ۵ رای داد و همه استقبال کردند دوباره دبیرخانه الزام کرده است که باید در جلسه شورای عالی شهرسازی کشور مطرح شود؛ این رویکرد‌های تمرکزگریانه که می‌خواهند اقتدار خودشان را به رخ بکشند اصلا برازنده شورای عالی شهرسازی این دوره نیست.

سالاری با بیان اینکه موضوع بعدی درباره محاسبه سیستمی عوارض و اعلام آن است گفت: هنوز بخشی از محاسبه عوارض گواهی‌های ساختمانی و پروانه‌ها، سیستمی محاسبه نمی‌شود و دستی است و این منجر به رانت می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به فرایند طولانی پروانه و گواهی ساختمانی گفت: این موضوع ابعاد زیادی دارد و چندین ماه از این موضوع می‌گذرد و هنوز به سرانجامی نرسیده است.

او بیان کرد: موضوع بعدی در خصوص پروژه‌هایی در سطح شهر است که به شدت می‌تواند رضایتمندی شهروندان را ایجاد کند و باعث بهبود کیفیت زندگی شود و متاسفانه اداره کل طرح‌های شهری، ظرفیت جمع آوری طرح‌ها را ندارد.
باشگاه خبرنگاران جوان

۱۳۹۹/۹/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...