نسخه چاپی

توصیه‌های یلدایی به ایثارگران برای پیشگیری از كرونا

عکس خبري -توصيه‌هاي يلدايي به ايثارگران براي پيشگيري از کرونا

معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای پیشگیری و كاهش خطر ابتلا به ویروس كرونا بویژه در شب یلدا توصیه‌هایی را به ایثارگران ارائه كرد.

به گزارش نما ،از پایگاه اطلاع رسانی «ایثار»، در اطلاعیه معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران که روز دوشنبه انتشار یافته، آمده است: والدین معظم و همسران گرامی شهدا و جانبازان معزز از جایگاه خاصی در بین خانواده و مردم برخوردار هستند و به همین دلیل در اعیاد و مناسبت‌های مختلف رفت و آمدهای زیادی به منظور دیدار این عزیزان به منازل آنان انجام می‌شود.
در این اطلاعیه تصریح شده است:‌ در شرایط فعلی و شیوع بیماری کووید ۱۹ و توجه به این مسئله که طبق بررسی‌های صورت گرفته بیشترین انتقال این بیماری از طریق رفت و آمد و دیدار در منازل انجام می‌شود، به این گروه از ایثارگران عزیز که با توجه به شرایط سنی و جسمی در معرض آسیب‌های بیشتری هستند اکیداً توصیه می‌شود از رفت و آمد به خصوص در شب یلدا خودداری کنند و برای دیدار با عزیزان خود از شبکه‌های اجتماعی و مجازی استفاده کنند.

به گزاش ایرنا، امسال ایرانیان شب یلدا را به خاطر شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی متفاوت از سال های گذشته برگزار خواهند کرد.

یکی از ویژگی های جشن باستانی شب یلدای باستانی، برپایی دورهمی های خانوادگی است اما توصیه های پزشکی بر این است که این جشن با پرهیز از حضور دستجمعی برگزار شود.

ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چندی پیش گفت: نگران شدید شیوع و گسترش موج دیگر کرونا بعد از دورهمی شب یلدا به خصوص در مناطق سردسیر و شمالی کشور هستیم.

وی از مردم همه مناطق کشور خواست تا دورهمی و تجمع خانوادگی را به حداقل رسانده و شب یلدای امسال را به صورت مجازی برگزار کنند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور(اوایل اسفند ۹۸) تا کنون ۵۲ هزار و ۴۴۷ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

۱۳۹۹/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...