نسخه چاپی

خرید و نصب ۴ دستگاه برف‌سنج در تهران

عکس خبري -خريد و نصب ? دستگاه برف‌سنج در تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: سال گذشته ۴ دستگاه برف سنج خریداری شد و امسال نیز ۵ دستگاه دیگر در شرف خریداری است و آن ۴ دستگاه خریداری شده در مناطق برف خیز نصب شده است.

به گزارش نما ،رضا کرمی محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره با آمادگی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ارتباط با سیلهای احتمالی اظهار کرد: برنامه لایروبی به صورت مستمر برقرار است و سازمان پیشگیری نیز نظارت کاملی را بر این مسئله دارد.

وی تصریح کرد: همچنین سامانه هشدار سیل و باران سنجی از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران فعال است و اطلاعات آن به صورت آنلاین است و این سامانه هشدار 5 روزه را می‌دهد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد: هشدارهای هواشناسی مبتنی بر یکسری آمار و اطلاعات احتمالی است و احتمال دارد که غلط از آب در بیاید و سازمان می‌تواند بر اساس این اطلاعات، آمادگی را از 5 روز قبل داشته باشد.

وی افزود: گلوگاه‌هایی که از سالهای گذشته مشکل داشت شناسایی و جاهای اصلی برطرف شدند و سایر گلوگاه‌ها در یک برنامه زمانبندی برطرف خواهد شد همچنین ایستگاه‌های مترو که در سنوات گذشته در فصل بارش دچار آبگرفتگی شناسایی و اقدامات لازم برای رفع این معضل انجام گرفت به عنوان مثال در ایستگاه هفت تیر که هر ساله ما مشکل داشتیم مشکل آنجا برطرف شده است و در سایر ایستگاه‌های مترو نیز مسئولان این مجموعه اعلام کردند و به تدریج مشکل برطرف خواهد شد.

کرمی محمدی درباره با خرید و تأمین تجهیزات مورد نیاز در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: سال گذشته 4 دستگاه برف سنج خریداری شد و امسال نیز 5 دستگاه دیگر در شرف خریداری است و آن 4 دستگاه خریداری شده در مناطق برف خیز نصب شده است و این دستگاه‌ها به صورت آنلاین دما، میزان و ارتفاع برف را در هر زمانی به مدیران اطلاع رسانی می‌کنند تا با استفاده از این اطلاعات از برف‌های سنگین غافلگیر نشویم و ثاًنیا با کسب اطلاعات دما می‌توانیم خط یخبندان را با کمک سازمان هواشناسی تعیین کنیم تا مشخص شود که در کدام مناطق تهران احتمال یخبندان وجود دارد و آن را به مدیران ابلاغ کنیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به نصب سنسورهای شتاب به سامانه هشدار سریع زلزله خاطرنشان کرد: هم اکنون سامانه هشدار سریع در تهران کامل شده است الان پوشش تمام گسل‌ها را داریم البته این به معنای تمام شدن نیست و باید در نقاط مختلف این گسل ها را این سامانه‌ها را نصب کنیم چرا که مشخص نیست زلزله از کدام قسمت وارد شود.
تسنیم

۱۳۹۹/۱۰/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...