نسخه چاپی

رئیس جلسات استیضاح ترامپ به بیمارستان منتقل شد

عکس خبري -رئيس جلسات استيضاح ترامپ به بيمارستان منتقل شد

سناتوری كه قرار است ریاست جلسات استیضاح دونالد ترامپ را بر عهده بگیرد از دفتر خود در كنگره به بیمارستان منتقل شد.


به گزارش نما، پاتریک لیهی، سناتور ۸۰ ساله آمریکایی که قرار است ریاست جلسات استیضاح دونالد ترامپ را بر عهده بگیرد ناگهان از دفتر خود در کنگره آمریکا به بیمارستان منتقل شد.

«ریک اسکات» سناتور ایالت فلوریدا، همکار «پاتریک لیهی» رئیس جلسات استیضاح ترامپ در توییتی بلافاصله بعد از انتقال او به بیمارستان نوشت: امشب برای سناتور لیهی و خانواده اش دعا می‌کنم. «آنه» (همسر ریک اسکات) و من برای لیهی آرزوی بهبودی می‌کنیم و امیدوارم به زودی او را دوباره در صحن سنا ببینم.

برخی منابع آمریکایی می‌گویند لیهی سکته کرده، اما هنوز هیچ منبع رسمی این موضوع (سکته) را تایید نکرده است.

پاتریک لیهی، زاده ۳۱ مارس ۱۹۴۰ میلادی و ۸۰ ساله سناتور سالخورده دموکرات، وکیل و دادستان ایالتی است که قرار است جلسات استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا را ریاست کند.

پس از آنکه دادخواست اتهامی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا به سنا رفت، اعضای این مجلس به عنوان هیئت منصفه سوگند یاد کردند.

از آنجا که «جان رابرتس» رئیس دیوان عالی آمریکا از پذیرش ریاست محکمه ترامپ امتناع ورزید، سناتور پاتریک لیهی که ریاست موقت سنای آمریکا را هم بر عهده دارد، برای ریاست محکمه ترامپ، ادای سوگند کرد تا محکمه‌ای منصفانه را برپا دارد.

پس از آن همه سناتورها ایستادند و سوگند خوردند که آنچه حقیقت است را انجام دهند.

در صورتی که ۶۷ سناتور به مجرم بودن ترامپ رای بدهند، او از مزایای رئیس جمهوری سابق محروم خواهد شد و سناتورها می‌توانند با یک رای اکثریت نسبی او را از حضور در تمام رقابت‌های انتخاباتی آمریکا منع کنند.

پیرو توافق رهبران دموکرات و جمهوری‌خواه سنا که مورد حمایت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هم قرار گرفته است، محکمه ترامپ در ۲۱ بهمن ماه برگزار خواهد شد. در این فاصله اعضای دادستان‌های منتخب مجلس نمایندگان و همچنین وکلای مدافع ترامپ می‌توانند مستندات و دفاعیات خود را آماده کنند.

ترامپ، تنها رئیس جمهوری آمریکاست که در مدت چهار سال ۲ بار طرح استیضاحش بررسی می‌شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۳۹۹/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...