نسخه چاپی

گران كردن بلیت قطار قابل قبول نیست

عکس خبري -گران کردن بليت قطار قابل قبول نيست

حسین زهی گفت: متاسفانه این روزها شاهد هستیم كه نرخ بلیت هواپیما و قطار به بهانه شیوع ویروس كرونا افزایش یافته است در حالی كه این افزایش قیمت‌ها پشتوانه قانونی ندارد.

به گزارش نما ،یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مگر از مردم عادی حمایتی صورت گرفته و یا کمکی به صنوف خسارت دیده در بحث کرونا شده که اکنون نرخ بلیت هواپیما و قطار برای جبران خسارت افزایش یابد؟

اسماعیل حسین زهی با انتقاد از افزایش قیمت‌ها در حوزه حمل‌ونقل هوایی و ریلی، بیان کرد: متاسفانه این روزها شاهد هستیم که نرخ بلیت هواپیما و قطار به بهانه شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است در حالی که این افزایش قیمت‌ها پشتوانه قانونی ندارد.
وی در ادامه اظهار کرد: زمانی که صنوف مختلف برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجبور هستند دو هفته تعطیل باشند، آنها نیز از شیوع این بیماری متضرر می‌شوند. مگر از مردم عادی حمایتی صورت گرفته و یا کمکی به صنوف خسارت دیده در بحث کرونا شده که اکنون نرخ بلیت هواپیما و قطار برای جبران خسارت افزایش می‌یابد؟
این عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: علی رغم اینکه خود دولتمردان و مسئولان امر اعلام می‌کنند که نرخ بلیت هواپیما افزایش چندانی نداشته، ولی متاسفانه نرخ بلیت‌ها افزایش چشمگیری داشته است. این دوگانگی مدیریت است که به مردم عادی هیچ کمکی نشده اما به بهانه حمایت از حمل‌ونقل هوایی و ریلی نرخ بلیت هواپیما و قطار افزایش یابد.

نماینده مردم خاش در مجلس در ادامه تاکید کرد: در مسیری که بنده تردد دارم نرخ بلیت هواپیما بالای ۱۰۰ درصد افزایش نرخ داشته است، حال بحث افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت قطار نیز مطرح شده است. مردم چگونه این همه فشار را تحمل کنند؟ مسئولان باید به آنچه می‌گویند عمل کنند. بعضا مسئولان امر در کمیسیون‌ها و صحن مجلس می‌گویند افزایش نرخ نداریم اما در عمل شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم.

حسین زهی در پایان افزود: متاسفانه هیچ نظارتی بر نرخ بلیت‌ها نیست. انتظار می‌رود تمام دستگاه هایی که متولی نظارت هستند یعنی سازمان بازرسی کل کشور یا خود مجلس و یا دستگاه‌های نظارتی این صنف با اعمال نظارت عالیه جلوی این افزایش قیمت‌ها که به صورت غیر قانونی است را گرفته تا مردم بیش از این متضرر نشوند.

منبع: ايسنا

۱۳۹۹/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...