نسخه چاپی

مجلس اختیار نظارت بر تولید آثار حرفه‌ای در فضای مجازی را به صداوسیما داد

مجوزی برای نظارت بر محتوای فضای مجازی!

عکس خبري -مجوزي براي نظارت بر محتواي فضاي مجازي!

نمایندگان مجلس، سازمان صدا و سیما را موظف كردند در راستای حفظ ارزش‌های ایرانی- اسلامی و نظام خانواده بر تمام مراحل تولید آثار حرفه‌ای در فضای مجازی نظارت كند.

به گزارش نما نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق مجلس درخصوص اصلاح لایحه بودجه به منظور تامین نظر شورای نگهبان مقرر کردند تا سازمان صدا و سیما در راستای حفظ ارزش های ایرانی- اسلامی و نظام خانواده بر تمام مراحل تولید آثار حرفه ای در فضای مجازی نظارت کند و از آثار سوء آن در جامعه جلوگیری به عمل آورد. اقدامی که می تواند آسیب های فرهنگی و اجتماعی را تا حد قابل قبولی کاهش دهد

امروزه با توجه به گسترش فضای مجازی و در دسترس بودن آن و استفاده ی تمامی اقشار از این فضا،طرز استفاده ی صحیح از این فضا جزو شروط اساسی حفظ سرمایه های معنوی و یکپارچگی ملی است. بسیاری از تغییرات مرتبط با زندگی روزمره و مسائل روز سیاسی و اجتماعی در این فضا مورد بررسی و نقد قرار می گیرد.
امام خامنه ای در سال های اخیر در بسیاری از موارد به ایراد نظر در مورد فضای مجازی پرداخته و بر اهمیت آن تاکید داشته اند و همواره خواستار مدیریت صحیح بر این فضا شده اند
امام خامنه ای در بیانات اخیر خود به مناسبت روز مبعث، در خصوص اهمیت استفاده بهینه از فرصت‌های فضای مجازی و نقش آن در تأثیرپذیری افکار عمومی، فرمودند: «در این جنگ‌ نرم جوانان باید با استفاده از فرصت فضای مجازی، در جامعه امیدآفرینی و توصیه به ایستادگی و بصیرت کنند»
نظارت بر تولید محتوایی که در فضای مجازی با توجه به گستردگی آن صورت می گیرد قطعا امری ضروری است اگر ما نتوانیم مدیریت این فضا را در دست داشته باشیم آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و ... آن گریبانگیر جامعه ی ما خواهد شد (که البته متاسفانه با توجه به اینکه این فضا سال هاست رها شده و علیرغم تاکید های مکرر مقام معظم رهبری بر مدیریت و نظارت صحیح بر آن، مورد توجه دولت ها قرار نگرفته است تا کنون آسیب های زیادی را متحمل شده ایم)


۱۳۹۹/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...