نسخه چاپی

مردم قضاوت كنند؛

وعده‌های 100 روزه روحانی به روایت تاریخ

عکس خبري -وعده‌هاي 100 روزه روحاني به روايت تاريخ

حال كه به پایان دوره ی ریاست جمهوری حسن روحانی نزدیك می شویم ایشان در مورد برنامه های 100 روز پایانی دولت خود می گوید: «در باب برنامه 100 روزه، بعضی‌ها تا آخر هم نفهمیدند كه ما چه می‌گوییم!؟» چیزی كه از سخنان آقای روحانی می شود دریافت این است كه ایشان بر روی حافظه ی تاریخی كوتاه مدت ملت حساب ویژه ای باز كرده و به دنبال زمینه‌سازی برای توافقنامه دیگری از نوع برجام نافرجام است!


حسن روحانی در روز 26 فروردین ماه، وعده ی 100 روزه ی دیگری را به ملت ایران داد و گفت:
ما در 100 روز پایانی دولت؛ سلامت، معیشت، شکستن تحریم‌ها و تکمیل طرح‌ها را در دستور کار داریم». روحانی همچنین در دیدار جمعی از فعالان حوزه زنان و خانواده، گفت:«همچنان که در ابتدای دولت یازدهم برنامه‌ای برای صد روز ابتدایی داشتیم، امیدوارم با یک برنامه صد روزه پایانی هم قدم‌هایی را برای خدمت به مردم برداریم!».
از جمله وعده هایی که باعث پیروزی حسن روحانی در انتخابات سال 92 بود وعده‌ای بود که برای حل مشکلات در ۱۰۰ روز به مردم داده بود اما پس از 100 روز هرچه مردم و رسانه ها منتظر شدند خبری از حل مشکلات نبود و پس از مطالبه ی مردم و رسانه ها از دکتر روحانی که پس وعده ی 100 روزه برای حل مشکلات چه شد؟ سخنی جالب از زبان او شنیدند و آن این بود که: «بنده وعده نداده بودم و قرار بود گزارش به مردم بدهم!».
وقتی که حسن روحانی برای بار دوم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد خبرنگاری از وعده های 100 روزه ی او در دوره ی اول ریاست جمهوری سوال کرد و ایشان پاسخ گفت: «من نگفتم مشکلات را صدروزه حل می‌کنم، من گفتم اگر به دولت برسم، گزارش صدروزه‌ای از کارهایی که کردم به مردم ارائه می‌دهم»
حال که به پایان دوره ی ریاست جمهوری حسن روحانی نزدیک می شویم ایشان در مورد برنامه های 100 روز پایانی دولت خود می گوید: «در باب برنامه 100 روزه، بعضی‌ها تا آخر هم نفهمیدند که ما چه می‌گوییم!؟»
چیزی که از سخنان آقای روحانی می شود دریافت این است که ایشان بر روی حافظه ی تاریخی کوتاه مدت ملت حساب ویژه ای باز کرده و به دنبال زمینه‌سازی برای توافقنامه دیگری از نوع برجام نافرجام است!
آقای رو حانی در سخنان خود با حمله به منتقدان دولت می‌گوید «از مذاکره وین نترسید بعضی‌ها می‌ترسند، نگران هستند که مثلا این مذاکره زود به نتیجه برسد و فوری تحریم برداشته شود»
ادعای رئیس جمهور درباره لزوم مذاکره برای رفع تحریم ها در شرایطی صورت می گیرد که پس از خروج آمریکا از برجام روحانی مدعی شد که می خواسته به تمام دنیا بفهماند که آمریکا قابل اعتماد نیست اما حال چه شده مه در روزهای پایانی دولت و پس از یک سال نظر خود را تغییر داده و برای مذاکره مجدد سر از پا نمی شناسد



۱۴۰۰/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...