نسخه چاپی

فداحسین مالكی در گفتگو با نما:

نمایندگان به مذاكراتی كه شروط رهبری و نمایندگان رعایت نشود رضایت نمی دهند

عکس خبري -مذاكرات وين نبايد خارج از قوانين مجلس باشد/ حادثه نطنز بر همه چيز سايه افكنده است

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: استراتژی جمهوری اسلامی ایران در خصوص هر نوع مذاكرات منطبق با قانونی است كه مجلس شورای اسلامی تعیین كرده و قطعاً خارج از قوانین مجلس هم نباید مذاكراتی صورت بگیرد.

فداحسین مالی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی نما، درباره مذاکرات هسته ای گفت: استراتژی جمهوری اسلامی ایران در خصوص هر نوع مذاکرات منطبق با قانونی است که مجلس شورای اسلامی تعیین کرده است و قطعاً خارج از قوانین مجلس هم نباید مذاکراتی صورت بگیرد.

وی افزود: قبل از مذاکرات وین، هیئت مذاکره کنندگان در کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور داشتند و مسائل و مباحث مختلف طرح شد و نیز مشخص شد که در چهارچوب مصوبات مجلس باید حرکت کنند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجام از حدوحدود مذاکره خارج شده است، عنوان داشت: اگر آن زمانی که آقای ترامپ از برجام خارج شده بود ما هم به صورت گام به گام اقدامات جدی تر را به بلافاصله انجام می دادیم، امروز دیگر بایدن پیشنهاد لغو تحریم ها به صورت گام به گام را مطرح نمی کرد.

مالکی بیان کرد: غرب به بازیچه دست آمریکایی ها تبدیل شده و واقعاً مذاکرات برجامی خروجی مثبتی نخواهد داشت و مطمئناً هرچقدر مذاکره فرسایشی باشد به ضرر ما خواهد بود و مذاکره کنندگان ما نباید اجازه دهند که یک مذاکر فرسایشی اتفاق بیفتد.

او معتقد است که نمایندگان مجلس به مذاکراتی که شروط رهبری و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رعایت نشود رضایت نخواهند داد.

به گفته این نماینده مجلس؛ پشت پیشنهادات غربی ها در مذاکرات هسته ای اهدافی نهفته است که در آینده روشن خواهد شد.

مالکی گفت: به دولت اجازه نخواهیم داد که اشتباهات برجام را برای بار دیگر تکرار کند و هم آقای ظریف و هم آقای عراقچی را در این خصوص توجیه کرده ایم.

او با اشاره به حادثه نیروگاه هسته ای نطنز تصریح کرد: غربی ها یقین داشته باشند که اتفاقات رخ داده در نطنز بر همه چیز سایه افکنده است و مطمئن باشند جمهوری اسلامی ایران در سیاست های خودش به هیچ عنوان تغییری نخواهد داد.

مالکی تأکید کرد: آقای بایدن هیچ چاره ای ندارد جزء اینکه تمام تحریم ها را بردارد در غیر این صورت اجازه ورود به برجام را نخواهد داشت.


۱۴۰۰/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...