نسخه چاپی

امیر نظیفی بررسی كرد:

دوقطبی مقابله و مذاكره استراتژی انتخاباتی اصلاح‌طلبان

عکس خبري -دوقطبي مقابله و مذاکره استراتژي انتخاباتي اصلاح‌طلبان

عضو شورای مركزی حزب موتلفه گفت: استراتژی جدید اصلاحات برای انتخابات اخیر، دوگانگی مقابله و مذاكره است، رهبری در بیان شجاعانه و صریح فرمودند كه جنگ رخ نمی‌دهد و مذاكره نیز نخواهیم كرد آن‌ها از لفظ مذاكره استفاده نمی‌كنند و اخیراً از عنوان مقابله بهره می‌برند و سعی می‌كنند مردم را دچار اشتباه محاسباتی كنند.

بازی‌های اصلاح طلبانه یا استراتژی اصلاحات آن‌هم در آستانه انتخابات موضوعی است که امیر نظیفی عضو شورای مرکزی به آن پرداخت و گفت: ریاست جمهوری آقای روحانی وابسته به حمایت جبهه اصلاحات است با نگاهی به تاریخ 43 ساله انقلاب درمی‌یابیم که در بیشتر این ادوار رؤسای جمهوری انتخاب شدند که دیدگاه‌های اصلاح‌طلبی دارند. افراد این جبهه درصدد حفظ کرسی‌های قدرت برای خود هستند و جایگاه بالای قوه مجریه و دسترسی به امکانات باارزش است و اصلاح‌طلبان که در زمان آقای احمدی‌نژاد تا حدودی این جایگاه از دستشان رفت مایل به از دست دادن مجدد آن نیستند، وابستگی این جایگاه به رأی مردم، امری مهم است. جلب رأی نیاز به ایجاد پتانسیل دوقطبی سیاسی برای اصلاحات دارد. جبهه سیاسی اصلاحات که متشکل از بیشتر گروه‌های غیر اصولگرا است نیازمند استراتژی برای انتخابات است.

وی تأکید کرد: در انتخابات اخیر موضوع کرونا به‌عنوان یک مشکل می‌تواند سایه بر مشارکت مردمی بیندازد و مشکل دیگر که زائیده مدیریت نادرست کشور در این سال‌های اخیر است ناامیدی مردم و قشر خاکستری است در این شرایط اصلاحات در دوقطبی سازی با استفاده از فضای تبلیغاتی، قشر خاکستری را به سمت خود می‌کشاند.

نظیفی با بیان اینکه اصلاحات همواره در انتخابات از محاسبه‌های نادرست به نفع خود بهره‌برداری می‌کند ادامه داد: به‌طور نمونه آن‌ها با آگاهی نسبت به عملکرد نادرست خود در وعده‌های اقتصادی نظیر افزایش کالاهای اساسی و قیمت دلار و سیاسی مانند برجام نسبت به بر هم زدن محاسبات مردم و قشر 60 درصدی خاکستری اقدام می‌کنند آن‌ها برای نیل به این مهم از کلیدواژه‌های دیرفهم نظیر جنگ و صلح، گرسنگی و فراوانی، حجاب و دیوارکشی، اقتصاد و ارزش و یا جلاد و شهید مطابق شواهد و قرائنی که درگذشته بوده استفاده می‌کنند و همین مسئله باعث برهم خوردن محاسبات اقشار خاکستری می‌شود این استراتژی اصلی اصلاحات است.

عضو شورای مرکزی افزود: استراتژی جدید اصلاحات برای انتخابات اخیر، دوگانگی مقابله و مذاکره است، رهبری در بیان شجاعانه و صریح فرمودند که جنگ رخ نمی‌دهد و مذاکره نیز نخواهیم کرد آن‌ها از لفظ مذاکره استفاده نمی‌کنند و اخیراً از عنوان مقابله بهره می‌برند و سعی می‌کنند مردم را دچار اشتباه محاسباتی کنند.

وی در پایان موفقیت اصلاحات را به شرایط مختلف وابسته دانست و گفت: صحنه سیاسی به دلیل متغیر بودن فراوان مانند سایر صحنه‌ها دقیق و شفاف نیست اصلاح‌طلبان به دنبال ایجاد شکاف اجتماعی هستند، به‌طور عادی لایه‌ای از آراء در انتخابات مختلف در سبد رأی اصلاحات وجود دارد و آن‌ها از این ظرفیت استفاده می‌کنند و برای این مهم از بحث ارزش‌ها بهره خواهند برد.

۱۴۰۰/۲/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...