نسخه چاپی

دو سازمان حقوق بشری پلیس بحرین را به شكنجه كودكان متهم كرد

دو سازمان حقوق بشري پليس بحرين را به شکنجه کودکان متهم کرد

سازمان «هیومن رایتس ووتش» دیده بان حقوق بشر و «موسسه حقوق و دمكراسی بحرین» (مستقر در لندن) نیروهای امنیتی این كشور را به ارتكاب بدرفتاری با كودكان از جمله ضرب و شتم و تهدید به تعرض جنسی متهم كردند.

به گزارش نما ، این دو سازمان حقوق بشری در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که گزارش رژیم بحرین که حملات پلیس به کودکان را در مراکز نگهداری انکار می‌کند، فاقد اعتبار است.

در این بیانیه تأکید شده است که گفته‌های کودکان و اطلاعات موجود با گزارش صادر شده توسط وزیر دفاع در وزارت کشور بحرین مغایرت دارد و مقامات این کشور باید پاسخگوی شکنجه کودکان در بند رژیم آل خلیفه باشند.

در ماه مارس گذشته این دو سازمان مقامات بحرین را به دستگیری و ضرب و شتم ۱۳ کودک ۱۱ تا ۱۷ ساله در زمان بزرگداشت دهمین سالگرد قیام مردم این کشور در سال ۲۰۱۱ متهم کردند.

مدافعان حقوق بشر، فعالان و سازمان‌های محلی و بین‌المللی بارها مقامات بحرین را به ارتکاب نقض جدی حقوق بشر مانند شکنجه و بازداشت طولانی مدت بدون محاکمه مخالفان سیاسی متهم کرده‌اند.

مردم بحرین در ژانویه ۲۰۱۱ همزمان با شروع قیام‌های مردمی در منطقه، اعتراضات خود را علیه رژیم آل خلیفه آغاز کردند و با اینکه از همان ابتدای اعتراضات، شکل مسالمت آمیز و دور از خشونت داشت، این رژیم در نهایت شقاوت با معترضان برخورد کرد.

رژیم آل خلیفه به منظور مقابله با مردم بحرین در نهایت از کشورهای عربستان و امارات درخواست اعزام نیروهای نظامی کرده و به کمک آنها قیام مردمی بحرینیها را به خاک و خون کشید.

اکنون نظامیان عربستان و امارات مراکز اصلی قدرت آل خلیفه را تحت محافظت خود دارند و اعتراضات مسالمت آمیز مردم بحرین را همراه با نیروهای امنیتی، پلیس و ارتش این کشور، با شدت سرکوب می‌کنند

ایرنا 

۱۴۰۰/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...